Jubileum

*trumvirvel* 

Idag är det jubileum här på bloggen! Jajjemen! Då är det hela ett år sedan jag startade denna. Och inte trodde jag att jag skulle vara bloggen trogen efter så lång tid. Ska jag vara ärlig gav jag det någon månad max. 
Men för en gammal dagboksskrivare (med minst 10 fullskriva dagböcker på mammas vind) är det här något som jag behöver. Jag behöver skriva av mig lite av vad som händer i mitt liv. Eftersom denna bloggen är offentlig väljer jag ju inte att skriva om allt för privata saker. Det är det enda som får mig att fundera på om jag inte ska börja skriva riktig dagbok igen. Det är något speciellt att kunna gå tillbaka i tiden och läsa om saker man alla tankar man hade förr, saker man gjorde, folk man träffade och hur jag var då.
Tänk va kul om jag kan göra samma sak när Vilmer är vuxen och jag tänker tillbaka på småbarnsåren. Man glömmer ju så lätt. Det har ju redan börjat. Små kanske inte såå betydelsefulla saker som bara sipprar ur ens minne.
Men det är ju dom som är så roliga att plita ner. Dom stora händelserna sparas ju oftare på kort och därmed i minnet på en själv. 

Jag skriver ju som sagt bloggen men den är ju så väldigt ytlig. Det finns ju så mycket mer av mig som inte hamnar här. Och så mycket mer av allt annat i min värld.
Ja, jag tror minsann att det ska inhandlas en ny dagbok.

Min "plastfarmor" skrev dagbok i många många år tills hon gick bort.
Det var en herrans massa böcker minns jag. Jag har dock inte läst något ur dom men mamma har.

Tänk sen när jag en dag går bort och mina barn och barnbarn sitter med mina gamla dagböcker och skrattar och gråter vartannat åt allt jag plitat ner under mina levnadsår. Kanske ska gömma undan dagböckerna från tonårstiden?! ;)


En annan tanke är att jag vill på något sätt få ut bloggen i bokform. Den dagen jag inte har lust att skriva mer kommer jag ta itu med det. Det är ju roligt om inte bara för mig och Robban, utan också för Vilmer. Det är ju ändå pga honom jag skriver denna. Det var ju så det startade förra året. Jag började skriva när jag skulle gå hem på havandeskapspenning från jobbet. Jag ville fördriva tid och skriva ner alla tankar jag hade inför förlossningen och hur livet skulle bli med lilla pyret i våra liv.
Och tänk vilket underbart år det har varit. Eller ja, efter den 16e april iaf. Tiden innan där var inte så underbar. Läs t ex detta, detta och detta.
Men tänk va fort man glömmer alla sina krämpor när man vet vilket pris man har vunnit för sin prestation! =)
Jag menar... kolla bara här! Finns det något finare så säg?!



Här nedan kommer små glimtar ur mitt/vårt år som gått sedan bloggen startade

11 Februari 2009    23 Mars 2009    27 Mars 2009   24 April 2009    4 Maj 2009  
 
3 Juni 2009    1 Juli 2009    29 Juli 2009    11 Augusti 2009    24 Augusti 2009  

22 September 2009    16 Oktober 2009     22 Oktober 2009    2 November 2009

27 November 2009    17 December 2009    7 Januari 2010     28 Januari 2010 




Vem vet...kanske sitter jag 7 januari 2011 och gör ett minnesår över 2010 :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att det är jätteroligt att läsa här, trots att jag vet det mesta ändå. Fortsätt i minst ett år till.

2010-02-07 @ 20:38:01
Postat av: Jennie

Hej, här var det massor att läsa, kul inlägg! Jag kanske borde ha svarat dig här i stället för min blogg, men nu finns det i alla fall ett inlägg till dig i min blogg där du lämnade kommentar sist! Fina Vimer, jag hade glömt hur turbulent det var vid hand födelse! Nu har det snart gått ett år, helt otroligt! Vi snackade förlossningar i går på min mamma-bebis träff, min var ju inte heller helt komplikationsfri;) Lova mådde utmärkt, men inte jag!

Kram

2010-02-08 @ 16:04:41
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: Jennie

Brickan och faten köpte jag på Inside Home i Bäckebol, dom har så mycket fint där så jag kan bli tokig. Brukar åk adit ibland för att bara se om dom fått in något som jag "behöver" =)!



Gardinerna köpte jag på citygross =D... hehe, men har ingen aning om dom fanns i andra färger för jag hade bara ögon för lila gardiner. Nu har jag haft blommmigt på tok för länge nämligen så ville hitta något bättre. Hehe även om löv är närbesläktat så passar det mig mycket bättre.



Asså lila är inte din färg =D? Vilka är dina färger?



Klart du ska sitta här om ett år och skriva mer =)!



Kram

2010-02-09 @ 06:47:40
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Vilken start lille Vilmer fick i livet, fantastiskt med människor som kan sitt yrke. Jag var tvungen att läsa nästan alla tillbakablickarna för jag har ju inte varit med från starten.



Hoppas verkligen det blir en återblick om det här året också :)



Kramar

2010-02-10 @ 15:30:03
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0