Uppdatering

Jag har redan varit hemma i 5 veckor kom jag på idag. Hur gick det till?? Fasen va fort tiden har gått. Det ät längre tid än vad man har semester på sommaren.
Vad jag har gjort dom här 5 veckorna går knappt att komma på. Att fördriva tid är inget jag är dålig på i alla fall :)

I fredags morse åt jag frukost på Bisquit med Cicci. Det var mysigt! Efter ett tag blev det nästan olidligt varmt inomhus pga av solen som sken in genom dom stora fönstrerna så vi satte oss på utsidan (i lä) och lapade sol. Det var verkligen underbart vårväder!
Senare på dan var jag och Robban på Babyproffsen (mitt nya hem) och handlade påslakan till spjälsängen och vagnen som vi skulle sätta ihop.
Kändes väldigt underligt när sängen var ihopmonterad och vagnen ihopsatt. Känns fortfarande overkligt. Att det faktiskt ska ligga en liten Mini-Me där om bara några veckor.
Det är enligt schemat ;) 23 dagar kvar tills den beräknade förlossningen. Jag gissar på den 22/4. Mest för att jag inte ska bli för besviken på att gå över tiden.
Det är ju i och för sig redan plågsamt.

Vi var på middag hos min kompis Maria och hennes kille Kristian i Vänersborg igår. Kom dit på eftermiddagen och tog en promenad runt Skräckland (parken vid vattnet). Bara det gjorde mig helt slut.  Efter det lagade vi mat och kollade på nya Robinson (som jag inte riktigt vet vad jag tycker om än).
Hade lovat Robban att köra hem så han kunde dricka. Det var ingen rolig bilfärd hem. Fan va ont jag fick i ryggen. Jag som inte fått ont i ryggen på länge. Det kändes som den skulle gå av. Och för att göra det hela lite roligare surrade det i händerna och dom var på väg att domna bort hela resan hem.
Jo, jag stöp i säng när vi väl var hemma vid halv tolv-tiden kan jag ju säga.

Imorgon är det dags för ett nytt besök hos min barnmorska. Vi håller tummarna för att jag inte åkt på någon havandeskapsförgiftning. Är lite orolig pga att mina fötter har svullnat ytterligare och fingrarna är som chorizos. Gick runt i mina tofflor imorse och upptäckte efter en stund att jag hade fått gropar på ovansidan fötterna. Tofflorna hade alltså tryckt så mot fötterna. Får snart börja använda Robbans skor *bölar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0