Sådär ja

Äntligen lite tid för mig själv! Fick precis lagt Vilmer. Han verkligen vägrade att somna idag.
Eller, han har vägrat det mesta idag egentligen. Varit ledsen och väldigt klängig. Men det är ju inte konstigt med så många hektiska dagar bakom sig.  
Vi har bara varit hemma idag och myst. Det har vart skönt för både mig och Vilmer.

Dopet gick jättebra. Även om det var sjukt stressigt timmarna innan gästerna kom. Ändå gjorde vi, med hjälp av mina systrar och givetvis mamma och Kai (som vi skulle ha dopet hos), smörgåstårtorna, ställde fram bord och stolar mm dagen innan.
För dom som inte vet hade vi dopet i trädgården hemma hos min mamma och hennes man. Det ligger i min familj traditioner att ha det hemma. Vi är ju inte troende i varken vår eller Robbans familj så det känns lite lättare att ha det hemmavid.
Är så glad över att vädret blev så fint. Iofs blev ju partytältet lika bra skydd för solen som det skulle blivit för regnet.
Nästan alla 50? gästerna fick plats ute på altanen. Några fick sitta inne och några jagade barn i trädgården. Jag som oroade mig för vart alla skulle sitta.

På morgonen när gick jag ut för att äta frukost (jag och Vilmer sov hos mamma och Kai) satte jag mig vid ett av borden i solen och bara njöt. Det var liksom lugnet före stormen. Den stunden kommer jag minnas. Kommer såklart minnas resten av dagen också men det där lugnet var behövligt just då.

När folk började droppa in stod jag fortfarande och blåste håret och sminkade mig. Garneringen tog längre tid än vad vi trott. Sen skulle jag försöka få i Vilmer lite mat innan ceremonin började. Det var hemskt! Han låg där och försökte suga i sig mjölk men det kom ingenting. Han liksom tittade på mig med frågande blick: Vart är maten mamma? Jag hörde hus gäst efter gäst kom och svetten började bryta ut på mig. Hjärtat slog i 130 kändes det som. Tyckte så synd om Vilmer.
Jag kämpade med att lugna ner mig men det hjälpte ingenting. Till slut fick jag ge upp och ta på honom dopklänningen utan att han ätit någonting.  Var bara att hoppas på att han inte skulle bli ledsen.

Men som vanligt var han bara en go och snäll kille :) Han skötte sig jättebra men mot slutet av själva dopet började han säcka ihop stackarn. Han höll på att somna hos farbror Jim. Då tog jag honom och han slocknade som ett ljus.
Stackars liten. Det var inte konstigt att han somnade. Bara en ½ timmes sömn på hela dagen, varmt ocg med stor klänning på sig och ingen mat.
Efter dopet hade jag lugnat ner mig och fick fram mjölk som Vilmer åt i sömnen. Sen sov han i minst 1 timme.
Då hade jag äntligen tid att prata med alla kompisar och andra gäster som var där.

Förutom det så var dagen otroligt lyckad. All hjälp vi fick innan och under tiden var ovärderlig. Det hade aldrig gått om det bara vart jag och Robban.
Vid 5-snåret droppade dom flesta av gästerna av. Sen var det bara min familj kvar som hjälptes åt med resterna och satt och snackade lite.

Jag, Robban och den nydöpte var nog inte hemma förän vid 20-21tiden tror jag. Jag, han, mamma och Kai avsluade dagen med lite smörgåstårta då det blivit 2 st över.

Även gårdagen spenderades till viss del hemma hos mormor och morfar :) Vi kom dit i tron att vi skulle städa och fixa men det hade mamma redan gjort, snäll som hon är. Så vi ringde dit Camilla med familj så resten av smörgåstårtan kunde ätas upp. Vi fick t.o.m skicka med dom en rejäl bit hem till Maria, Calle och Julia med gäster så allt skulle ta slut.
Efter det åkte Vilmer och köpte ett presentkort på Långedrag Värdshus till mormor och morfar som tack för han fick ha sitt dop hemma hos dom.
Väl där nere hade vi sådan tur att dom fortfarande körde med Powerbåtarna. Jag som grämt mig hela helgen för jag skulle missa dom. Och så hade jag sån tur att jag fick se dom iaf! Tjohooo!

Lite bilder från dagarna runt dopet

Klicka för att förstora

Kai och Robban sätter upp tält Älsklingarna slappar Lugnet dan före stormen Skala skala skala skala räkor Vilmer kollar så morfar gör rätt Trötta kämpar Vilmer i sin tjusiga klänning Själva dopet En glad mamma med en ovetande son En nyvaken vildmus hos moster Tårtan Vilmer med några av sina största fans Presentöppning Trötta Trötta men glada Det årliga samlingsfotot, utan morfar tyvärr Goingar Powerboats


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0