Helgen som gått

En hel del saker har inträffat denna helgen. Dagarna har bara sprungit förbi. Skönt att Robban har vart ledig både lördag och söndag!
I fredags var det fika hemma hos Maria, Calle och Julia. Där var det fullt hus med mig, Vilmer, Linneá, Isabella, Camilla, mamma, grannar med barn och hund, senare Niklas och ytterligare lite senare Robban. Efter det blev jag med familj bjudna på grillning hos Camilla med familj för att fira något roligt.
På vägen hem från jobbet samma dag fick Robban ett telefonsamtal från vår personalchef, som erbjöd honom hans gamla jobb tillbaka. Fast tjänst och inte bara visstidsanställning. Helt underbart! Jag är så glad för hans skull och våran också såklart. Det är så skönt att äntligen slippa fundera på om han kommer ha jobb nästa månad eller inte.
Sen är det även skönt att han kommer slippa gå upp 03:50 varje morgon hädanefter.
Det tråkiga för hans skull är att han får lämna alla sina nya vänner han fått på sitt nuvarnade arbete. Men som tur är har han ju sina gamla vänner som väntar på hans gamla jobb. Det är ju iaf tröstande :D

Några fina minnen genom åren med våra arbetskamrater
Klicka på bilderna för att förstora dom
Firmasegling -04 Firmasegling -05 Greklandssegling -05 Firmasegling -06  Firmasegling -06 Firmasegling -07 Mys på Brännö -08

Tillbaka till helgen....
Igår var vi ju som sagt ute i affärer på dagen och kräftskiva på kvällen. Den ägde rum hemma hos Maria, Calle och Julia. Det var en mycket lyckad och trevlig kväll som tillbringades utomhus. Medan dom andra hinkade i sig rosé, öl och Fernet satt jag och smuttade på mina Carlsberg non-alcoholic :)

Klicka på bilderna för att förstora dom
        


Idag har vi mest myst här hemma förutom då jag och Vilmer hälsade på min gamla morfar på äldreboendet tillsammans med mamma, Kai, min moster och systrar.
Vilmer klappar på sin storkusin


Kommentarer
Postat av: Jennie - Mitt liv som mig

Åh va roligt att han får tillbaka jobbet. Måste kännas otroligt skönt för honom att slippa skittiderna på Pågen =)!

2009-08-24 @ 07:47:33
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: real old tom

tack för trevligt sällskap i helgen, det har varit väldigt skojigt. Nästa partaj är det din tur att dricka rosè. Grattis igen till Robban som har fått tillbaka jobbet.

2009-08-24 @ 08:38:11
Postat av: Maja

Fasen va gött för Robban då!!! Å för dej med såklart ;) Hälsa å gratulera!! Kramar

2009-08-24 @ 18:02:22
Postat av: [email protected]

Hola ketal. Varfur du inte bjude din riktiga killen pa festen.

ledsen/samir

2009-08-25 @ 20:10:41
URL: http://www.swedishprincesswedding.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0