Bara lite snabbt

Vet att jag inte skrivit på länge men jag har inte orkat och orkar inte skriva så mycket idag heller.

Vilmer var uppe till 01 inatt, skrek och grät och var nästan otröstlig. Förstår inte hur han orkar själv?

Och idag verkar han inte heller vilja somna. Är sååå innerligt trött på detta!
Testade att ge lite välling igår och han tyckte om det. Ska testa lite idag också. Jag vet att han inte är 6 månader än men vi måste verkligen hitta ett sätt att få honom att somna och sova längre under natten för det börjar ta på mina krafter nu. Har inget som helst tålamod längre, har huvudvärk var och varannan dag och är grymt trött.
Det verkar inte som om min mjölk räcker till längre för att göra honom mätt, och ersättning är ju lite mättande som bröstmjölk så det enda alternativet är ju välling. Gröt får han en hel portion vid 18:30 men han blir inte tröttare av det.

Måtte detta vända snart!!



Kommentarer
Postat av: real old tom

om han tar välling malin så ge honom det, lite i taget, det står 6 mån på paketet för att det KAN ev konkurera ut amningen. Men det är ju det du vill, att minska på amningen. Välling är mycket bättre om du vill att han skall bli mer mätt. När Julia var 6 mån tog hon en hel flaska varje morgon och varje kväll, då hade vi börjat testa när hon var som vilmer. Du måste ju också få sova.

2009-09-22 @ 19:51:40
Postat av: Jennie - Mitt liv som mig

Låter som ni har det jobbigt nu. Förstår att du är trött.

Kram

2009-09-22 @ 20:41:22
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas att det funkar med välling! Har gjort som med smakisarna och ökat på lite varje dag.. Verkar hjälpa här, igår fick han ca 1 dl (åt inte upp allt dock) vid 19.30 tiden och efter det somnade han, sen ammade jag när jag gick och la mig och han sov längre än vad han brukar innan han ville ha mat. Sen var det precis som natten innan, att han var vaken 1,5-2 timmar men på gott humör... men skulle ju vilja att han sov de timmarna och hellre vaknade när det var morgon... Idag fick han också 1 dl välling och spädde ut med lite bröstmjölk. Andreas gav det, och nattade honom och han somnade snabbt! Tänkte amma när jag lägger mig, och hoppas han står sig och sover... Håller tummarna för att han somnar snabbare nu, och att ni får sova inatt!!!

2009-09-22 @ 21:37:25
Postat av: Elin

Det var jag som skrev det anonyma inlägget igår.

Självklart vaknade Noel när jag ammade honom när jag skulle lägga mig... men så bajsade han, så det var nog därför. Sen tog det ett tag att natta om, men han somnade hos mig men vaknade när jag la ner honom... så istället för att hoppa upp o ner för att putta in nappen så fick han sova hos mig och vi slapp nattsamtal idag, så vällingen hjälper nog!!

2009-09-23 @ 07:29:08
Postat av: annas Perssonliga

Usch då,vad tufft ni har det! Om han inte tar välling testa babysemp,bröstmjölksersättning.Finns både i små färdigblandade förpackningar om ni bara vill prova och även stora pulverförpackningar. Sen kan ni blanda hälften och gå över till välling,kanske är enklare att få i honom mer då...



Lycka till och hoppas det vänder snart!

Kram

2009-09-23 @ 16:17:43
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0