En fullspäckad helg

Jisses vilken rolig helg vi har haft. Men jag kände verkligen hur tröttheten kom över mig på vägen hem i bilen. Efter bara ca 5 i bilen började Vilmer krångla i bilbarnstolen så vi fick stanna på en avtagsväg. Tog ur honom ur stolen och höll honom i famnen. Jag körde får jag tillägga så det fanns inte mycket utrymme att röra sig på. När jag sitter med honom i famnen lägger han av världens bajs i blöjjan * 2 . Fick skicka över honom till Robban i baksätet för att han skulle byta på honom. När han tar av honom bodyn upptäcker han att han tagit i så att det är bajs upp längs hela ryggen på stackarn. Så det blir bajs på hela underlaget som han ligger på och kommer närpå i håret när vi (jag fick till slut hjälpa till) försöker dra den över huvudet på honom. Efter en lång stund med mycket bajs, en bil som stått på tomgång allt för länge (var hett hett ute) och fluga som vi jagat ut ur bilen, några trötta tårar från mig, en felkörning och till slut en nöjd son kunde vi rulla hemåt.
En nöjd bajsbebis Bajsbebisen

Så.. då var det tråkiga avklarat.

Helgen var innan det i alla fall underbar.
I fredags eftermiddag när vi kom upp till Gullholmen mötte mamma och Kai upp oss vid båten och vi traskade till vår stuga. Kändes lite som att komma hem på något sätt. Den är ju ändå 5e gången vi var där uppe. 
Lilla familjen Så här snygga var vi!
Väl där satt vi och tog det lugnt en stund för att senare vid 7tiden gå ner och äta middag med dom närmsta i bröllopssällskapet i en sjöbod. Fisksoppa och rabarberpaj stod på menyn. Det var en kanonmysig kväll med vackert väder. Jag och Vilmer gick tillbaka till stugen efter 22 tror jag. Robban kom någon timme senare.

Klicka på bilderna för att förstora dom!!
Fin utsikt      Ännu mer fin utsikt      Vilmer och mormor skojjar lite innan läggdags
                    Vacker utsikt från sjöboden!                                   Mormor är rolig!

På lördagen var jag, Robban, mamma och Kai ute på en liten promenad och tog oss en glass nere vid hamnen. Det kunde inte bli finare väder.

Så här såg det ut när far och son slappade innan bröllopet      Nästan hela killgänget samlat förutom brudgummen och bestman      Det vackra brudparet 
Slappar innan bröllopet          Nästan hela gänget                  Vackra brudparet
 

 Familjen                      Stolt pappa, mormor och morfar och Vilmer som är linsskygg :)
             Familjen                                     Barnvakterna

Vid 16 började vigseln (som jag och Robban fick springa till. Vilmer fick vara ute och gå med mormor och morfar)
Dom var så vackra Alex och Marja och såklart grät jag floder när låtarna dom valt sjöngs. Min nya sjal fick agera servett då jag glömt mina riktiga.
Efter vigseln var det tipspromenad som efterföljdes av champangeskål ute i solen och til sist runt 18-19tiden var det dags var bröllopsmiddag med tal och allt. Vilmer var ett underbarn som sov sig igenom hela kvällen. Såååå skönt!
Han och jag gick hem till sist efter 24tiden. Tyckte då att det räckte för lillskrotten i vagnen. Han hade ju legat där nästan hela dagen. Han vaknade knappt när vi kom tillbaka in i stugan och jag gav honom mat :)
Robban kom instapplande runt 04-tiden med ett hål på knät på finbyxorna.... som jag tror är ett bevis på att han kört Ormen på dansgolvet. Ormen dyker alltid upp när alkoholhalten är rätt ;)
Söndagen blev lite hetsig då vi skulle äta frukost med bröllopssällskapet och sedan kolla på presentöppning.
Kort efter det var det bara att åka hem.
Som sagt... en hemskt rolig helg men lite hetsig och liite för mycket på chemat bara. Hade vart skönt att bara ta det lite lugnt.

Idag var jag och Vilmer och hälsade på jobbet. Kom iväg väldigt mycket senare än vad jag tänkt. Men inte pga av mig som man kan tro utan denna gången var jag färdig och klar i tid för en gångs skull. Denna dag var det Vilmer som inte behagade att vakna ur sin skönhetssömn :) Han sov och sov så till slut fick jag börja väsnas för att han skulle vakna. Så från ca 23 igår till 11 idag bara soooov han. Förutom att han åt då. Fast jag ska inte klaga. Tycker det är jättehärligt att han sover så bra!

Imorgon ska lilleman till bvc för läkarbesök och jag ska på efterkontroll på mvc. Skriver lite mer efter det.


Jo, just det! Jag måste tacka Vilmer som var iväg och köpte såna fina örhängen till sin mamma på mors dag. Puss på dig ! ;) 
Vilmer och glad mamma på mors dag Glad mamma och trött son på mors dag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken härlig helg!! Vilmer och Noel är riktiga partybebisar som sover sig igenom bröllopen :) Snälla killar så att deras mammor kan slappna av lite på fester! :)



Vad fina ni var hela familjen! Klänningen var ju jättefin!

2009-06-03 @ 08:47:49
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: real old tom

Vad roligt att få se ala bilder, jag längtar som en galning till Gullholmen nu. Ni var superfina. Bilden på vilmer i bilbarnstolen var jättegullig. Han är helt rund. puss från moster

2009-06-03 @ 21:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0