2 dagar kvar

Om två dagar börjar pappa Robban jobba. Usch, då ska jag och Vilmer klara oss själva. Hur ska det gå till?
Darlingen har varit en klippa vår första tid som familj. Han har fixat och donat här hemma som värsta hemmafrun, stuckit och handlat allt vi behövt, tagit hand om oss och vart världens bästa helt enkelt.
Så på onsdag ska jag och lilleman vara själva hädanefter. Det ska väl gå bra men det kommer bli tomt. Och stackars Robban. Det måste vara hemskt att lämna oss i 8-9 timmar för att gå och jobba.
Fast till slut blir ju det rutin också som allt annat... men ändå :(
Vi kommer sakna dig här hemma pappsen!
Då gäller det att jag kommer upp på mornarna och gör mig iordning så vi kommer ut och går vid någorlunda tid. Har märkt att jag och Vilmer Vildmus ;) tycker om att sova bort mornarna båda två. Men det blir väl ändring på det längre fram. Då vaknar han väl pigg vid 6 på morgonen.

Han har börjat äta som en tok dom senaste två dagarna. Kanske inne i någon slags tillväxtperiod men han sover knappt mer än två timmar i sträck innan det är dags igen. Zzzzzzzz!

I helgen var Robbans brorsa här med familj. Dom bor uppe i Oslo så vi ser dom inte så jätteofta. Kusin Victoria hade vuxit och blivit jättestor. Hon kändes som en jätte mot lille Vilmer :) 1 år blir hon nu i slutet på maj. Stora tjejen!

Även Vilmers andra kusiner Linnéa och Julia har sina födelsedagar snart. Linnéa fyller hela 5 år den 8 maj och Julia blir 1 helt år den 15 maj. Tiden går fort. Helt plötsligt firar vi väl Vilmers 1års dag.

Lite uppdatering på fotosidan:

 Vilmer ska ut på äventyr. Ja som ni ser har han även upptäckt det stora med napp :) Den var populär redan från första dagen. Har man väl gett honom den blir det inte lätt att få tillbaka den förän han är nöjd och släpper den.

 Mums med napp!

 Blöjhinken fylls på bra mycket fortare än vad man tror den ska göra. Pappa Robban kände sig som en storfiskare här.

 Jag är redan görstark i nacken! Bara lite mat i magen så klarar jag vad som helst!

 Så här skojsiga tår har lilleman fått. Hoppas bara dom fixar till sig så han slipper gå på sin tå resten av livet. Men det är hemskt sött nu i alla fall.


Kommentarer
Postat av: real old tom

men så stark han är i nacken, redan!! Ha ha tänk om linnea ser den bilden med foten, man ser allt att han har ludd mellan tårna. första tiden är tuff när man är själv, men sen kommer man snabbt in i det. Bry dig bara om Vilmer och dig själv och skit i resten tills du känner att du hinner. Kul med alla bilder.

2009-05-04 @ 20:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0