Nostalgi

Har ni sett vilken underbar mössa jag har klickat hem från Junkyard! Kände att den var Malin! :)


Är nästan som när man var liten och hade tofs på mössan. Fast denna är inte lika rejäl som den man hade på 80-talet :)
Hrm..undrar om det inte blir kruxigt om jag ska ha hjälm i backen med tanke på tofsen? Får ta med mig mössan när jag letar efter hjälm. Kanske jag skulle tänkt på innan! :O

Har ju sedan jag lämnade tillbaka scharfen jag fick i julkapp av Robban tänkt att köpa mig ett par nya skidhandskar och en mössa istället. Så nu var det äntligen fixat. Handskar hittade jag på rea på Stadium XXL.
Det enda jag behöver nu är då en hjälm och ett par snowboardboots. Det förstnämda kan jag nog komma rätt billigt undan med. MEN bootsen lär jag nog få punga ut ett par slantar på tyvärr.
Mina gamla sjöng på sista versen sist vi var iväg. Gamla, sletna och höll inte väta borta. Det resulterade i att jag slängde in dom i torkskåpet i stugen och vips så lossnade sulan på dom. Gött tänkte jag, ännu en anledning till att få slänga dom.
Men nu e det inte så kul när man ska hitta ett par nya.
Det är ett helvete! Dom är dyra, inga sitter bekvämt och det tar 100 år innan man har åkt in dom så man slipper skavsår. Men sen så! Sen sitter dom till slut som gjutna på fötterna. Efter sisådär 5 veckor på brädan. Men det är ju ett tag tills dess!
Bara att bita ihop och komma igen som vi brukar säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0