Ne nu får det vara nog!!!



Nu har jag tröttnat på att mamma aldrig skriver. Har tjatat om det nästan varje dag i flera veckor och hon säger "ja ja, jag ska göra det ikväll!"
Och vad händer? INGENTING! Suck, va trög hon är! Alltid ska man behöva ta tag i allt på egen hand.

Nu var det ju så längesedan hon skrev och jag är varken duktig eller snabb på att skriva så ni får en bilddagbok på vad som hänt sedan sist. Bra va?!


UPPE I OSLO OCH TRÄFFADE MINA KUSINER

Japp, jag, pappa och farmor var uppe och hälsade på farbror Jim, Tove, Victoria, Theodor och Mattias. Det var roligt och vi levde rövare hela helgen. Tror pappa var lite trött när vi åkte hem ;)
Hoppas jag får träffa dom snart igen! Längtar efter dom!



JUL PÅ LISEBERG

Där var det superkul och det var en väldig massa saker som jag ville åka men inte fick för mamma och pappa. Dom sa att jag var för liten och får vänta tills jag blir större. Det var mindre roligt.
Men jag fick iaf åka Farfarsbilarna, karusellen och titta in i Tomteland. Något jag inte ville åka var något högt torn med grodor som man åkte upp och ner i, mamma ville att vi skulle åka i den där saken men nej. Det såg läskigt ut!


MYS

Dagarna innan jul mös vi bara. Mamma hade julfrukost på jobbet dagen innan hon gick på julledighet i 1 vecka. Sedan var hon tvungen att jobba en dag och sedan fick hon 4 dagars ledighet igen. Det tyckte hon om.
Annars bakade vi bröd, hade uppesittarkväll med Bella, Nea, Niklas och Tobbe, var ute och lekte och bara väntade på julafton.



JULAFTON

Äntligen! Som jag hade väntat på den här dagen. Och jag fick så mycket fina julklappar. Fast mamma och pappa tyckte allt att jag ägnade lite väl kort tid åt varje julklapp innan jag skulle slita upp pappret på en ny.
Och framför allt!!! Jag fick träffa jultomten! Jo det är sant! Och han visste t.o.m vad jag hette. Jag fick några julklappar av honom, och sedan sa han att han avr tvungen att åka för att det var fler barn som skulle få paket.
Jag lovade honom att vara snäll så han skulle komma tillbaka nästa jul. Mamma och pappa tycker tydligen att jag redan har glömt av vad jag lovat. :)
På julafton var vi många. Mamma, pappa, farmor, flera av pappas morbröder, två av hans kusiner, den enas fru och deras barn, dvs mina sysslingar. Det var kul att ha några att leka med. Vuxna är så tråkiga ibland och orkar inte göra någonting.
När vi åkte hem var jag jättetrött men glad. Nu ville jag bara sova så det kunde bli morgon och jag kunde leka med alla nya leksaker jag fått.
Dom bästa julklapparna var ambulansen, Blixten McQueen-legot och mina pussel tycker jag.


Nu orkar jag inte skriva mer och har inte heller någon ro att sitta still längre så mamma får fortsätta mitt påbörjade jobb imorgon.
Detta är ett förinställt inlägg, så jag sitter inte alltså uppe så här sent och skriver. Var inte oroliga! ;) Jag gick och la mig redan vid 19:30 efter en rolig dag på förskolan, eftermiddagsfika hos mormor och morfar samt att Tobbe var här och åt middag med oss. Han är nog en av dom roligaste jag vet. Han orkar alltid leka med mig. Så som ni förstår sover jag som en stock nu.

Som sagt, jag lovar att jaga mamma med blåslampa imorgon så hon fortsätter att skriva om alltr vi har haft för oss det sista.

Godnatt!

// Vilmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0