Hej!

Kommer ni ihåg mig? 





Det var ett tag sen nu! Undrar om ni ens går in hit för att se om vi skriver något längre. Eller ja, mamma. Det är hennes fel och inte mitt ska ni veta, att det dröjt så fruktansvärt lång tid sedan sist.
Nu fick jag hota henne med att jag varken kommer äta middag eller sova en hel natt ända fram till jul om hon inte börjar skriva på bloggen igen.
Då var hon snabb med att få igång datorn kan jag lova er!

Eftersom den här bloggen ändå handlar mest om mig dååååå så måste jag ju berätta lite om vad jag hittat på under dessa 4 månader mamma vart så slö och inte orkat skriva.


*Jag pratar riktigt bra nu säger mamma och pappa och det är kul för alla verkar äntligen förstå mig när jag vill något. Det är nog därför jag inte slår mina kusiner så mycket längre när vi leker tillsammans, tror mamma.
*Jag går fortfarande 3 dagar i veckan på min avdelning Hajen och trivs nu som fisken i vattnet. På mornarna när jag vaknar brukar jag numera säga att jag vill åka dit. Ibland t.o.m när det är helg.
*Jag har börjat kissa i pottan fast trivs ändå rätt bra med blöjan på.
*I förrgår bajsade jag för första gången på pottan och det blev ett fasligt liv från pappa och farmor som var hemma med mig. Dom klappade i händerna och var alldeles tokiga. Varför fattar jag inte. *Jag bajsade ju bara. (Fast lite konstigt tyckte jag allt att det var trots allt) 
*Jag har fått en favoritfärg och den är röd. Allt ska vara rött. Så är det bara!!
*Alla mina goa kusiner fyllt 3,4 och 7 år och haft roliga kalas.
*Jag har varit med och sprungit Mini-Göteborgsvarvet. Det var tufft men jag genomförde det galant och peppar redan inför nästa års varv.
*Jag har varit en heeeel del nere vid stranden och badat och fick mig en riktigt snygg bonnebränna, som mamma och pappa sa. Vet någon vad det betyder??
*Något av det roligaste vi gjort i sommar var när jag åkte med mamma, pappa och mina kusiner med familjer till Astrid Lindgrens värld. Det hoppas jag att vi gör nästa år igen.
*Jag har sovit över i mormor och morfars båt några gånger i sommar och det var väldigt mysigt. Jag pratar fortfarande om båten och hoppas att vi kan åka ut med den igen. Fast mamma säger att det är för kallt för det nu. Förstår inte alls vad hon menar.
*Jag har varit lite olika utflykter. Bl a till Slottsskogen, Åsa, Borås Djurpark, Varberg, Liseberg, massa olika öar som vi åkt båt till, en djurgård med min avdelning på dagis (det var superkul att vara där med både mamma, pappa och alla mina kompisar), Areoseum och mycket mer.
*Mina kusiner Victoria och Theodor har varit och hälsat på mig. Det var kul! Var så längesedan jag träffade dom att jag var lite blyg när vi först träffades. Men sedan hade vi jätteroligt och lekte några dagar tillsammans.
*Jag var med kusin Julia i Danmark också. Vi åkte med en stor båt som var hemskt spännande. Fast vi åkte ju inte själva förstås. Våra mammor och pappor var med såklart.
*För några veckor sedan sov jag över hos mormor och morfar en hel helg medan mamma och pappa var på bröllop långt härifrån, Stockholm. Det var superkul och jag längtade inte efter mamma och pappa alls. Skönt för dom och för mormor och morfar. Fast dom var allt lite trötta efter den helgen.

Jag har också haft mitt första sommarlov och det var jättekul!  Först var jag och pappa lediga en vecka själva. Kommer ihåg att vädret inte var så roligt då så det blev inte så mycket badande men vi hittade på lite småutflykter.
Sedan fick mamma semester och vi hade tre härliga veckor tillsammans. Då gjorde vi en del av sakerna som står ovanför i texten och lite till.
Efter det började pappa jobba och jag och mamma var lediga ihop bara hon och jag. Även den veckan var inget vidare minns jag. Lite kallt och småblåsigt var det men jag var nöjd ändå. För jag lekte med mina kusiner hela veckan lång.

En annan spännande sak är min moster Marias mage. För vet ni vad. Hon har en bebis i den och den kommer när som helst säger mamma. Bebisar gråter mycket har jag hört också. Jag ska klappa på den när den kommer har jag sagt.

Annars har jag fått en ny kompis som heter Max. Det är min mammas kompis Jenny som har fått en bebis. Jag har inte träffat honom än men mamma säger att vi nog kommer bli kompisar sen när han är lite större. Mamma tror nämligen inte att han är så bra på att köra med bilar, kicka boll och bygga med lego än. Men det tror jag.


Åh, sedan måste jag bara säga en sak till. Jag äääälskar mitt rum. Mamma och pappa har gjort det jättefint där inne. Fast mamma säger att det ekar där inne och vi måste få upp mer på väggarna. Jag förstår inte vad hon menar. Jag tycker att det är perfekt.
Nu för tiden sover jag även där och vaknar ytterst sällan på natten.
Ska tvinga mamma och ta kort där imorgon så ni får se hur det ser ut.
Snart är även min byrå färdigmålad. Den har mamma hållt på och målat i hundra år nu. Känns det som iaf. Men nu är det bara en låda kvar som ska lackas. Den ser nästan ut som Bolibompabyrån nu. Ni vet väl vilken det är?!


Annars har jag även hört mamma klaga otaliga gånger på hur kalt det är på väggarna i resten av lägenheten och att vi måste skaffa en ny soffa. Ofta säger hon det också! Det börjar bli lite jobbigt nu. Hon säger hela tiden att bara hon blir klar med byrån ska hon sätta igång att göra klart här hemma.

Här är några favvisbilder från i somras.
Tyvärr åkte våran kamera i havet så har inte haft någon kamera under en lång tid. Men vi ska få massa kort från mormor och mina mostrar som jag kan visa upp vid senare tillfälle.


Efter Mini-Göteborgsvarvet


På min egna strand


Framme vid Astrid Lindgrens värld


Kör båt på Liseberg med pappa


jag och mina kusiner från Norge


Pappa solar på Vrångö


Mormor gör kanonkulan på Vrångö


Mamma och pappa busar på Aeroseum


Pappa och jag på stranden i Åsa


Mormors glasögon är en favorit


Tar en paus på stranden i Skärhamn


Jag på min cykel


Fick låna en krokodil i Åsa


Jag har mänger av kort jag skulle vilja visa er men det får bli en annan dag.
Men jag avslutar med ett kort på mamma från igår när hon jagade mig. Jisses med vilken skräckblandad förtjusning jag rusade runt här hemma.





PS. Mamma får göra en inlägg imorgon med sina saker. Det här är bara mitt och då bestämmer jag vad som ska stå här!! ;)


Hej me er!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej Vilmer, va kul att se dig igen! Blev så glad när jag såg att det fanns ett nytt inlägg här efter alla dessa månader. Ni verkar ju ha haft en underbar tid! Vilken stor kille du har blivit, går på pottan och allt:) Den lilla bushönan Lova här hemma har också hittat till sin potta, men än är hon inte blöjfri. Kom och besök oss i vår blogg!

Ser fram emot mammas inlägg i morgon;)

Ps, Malin, du ser gravid ut...men antar att det bara var en del i din utklädnad...eller?

Kram på er från Jennie och Lova i Skåne (trogna läsare)

2011-09-17 @ 00:14:20
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0