Tankar och funderingar

Att ha barn har sannerligen sina fördelar.
Jag och Vilmer var ute och lekte efter middagen, när vi såg en liten död rödhake? ligga på gångvägen. Vilmer frågade vad det var för något och jag förklarade.
På väg hem vände han och var tvungen att gå tillbaka och titta på fågeln igen..noga noga.
Efter jag igen sagt att den lilla fågeln var död, att den inte lever längre sa han konstaterande "jättedöd" och gick hemåt utan vidare frågor.

Numera är saker väldigt "jätte". Jättestor, jätteliten, jätteslut osv.
När man brukar fråga efter en kram eller puss är dom nästan alltid "jätteslut".

Men iaf, när vi kommit in och fått av oss ytterkläer och tvättat händerna skulle lilleman kissa på pottan.
Under tiden han satt där och kissade stirrade han ner på snoppen och sa "den är jättedöd"
Då var det bra nära att jag bröt ihop :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0