Tufft

Har inte skrivit på ett par dagar, jag vet!
Men jag vet liksom inte vad jag ska skriva om. Är inte på topp direkt.
Brukar inte skriva om för privata saker här men nu känner jag att jag måste. Blir nästan som att ljuga annars. Sitta och skriva om mindre betydelsefulla saker när jag bara tänker på annat.

Min lilla morfar som är 83 år gammal och dement råkade ut för en stroke förra månaden. Han låg inne på sjukhus, fick åka hem för att sedan åka tillbaka. Och sedan tillbaka till boendet igen.
Sedan i fredags kväll har han regelbundna andningsuppehåll. Speciellt under nätterna.
Det har varit 5 tuffa dygn. Inte minst för min mamma och moster som praktiskt taget bott hos morfar på äldreboendet under dessa dagar.
Alla i familjen försöker sätta sig in i och förbereda sig på oundvikliga men fan alltså :(
Hur lätt är det att förbereda sig på att någon man älskar och har stått en nära hela livet ska dö?

Något som är konstigt är att han i några dagar har varit betydligt piggare. Kanske inte bättre men piggare. Han har inte sovit lika mycket och det har gått att prata med honom så han lyssnat och försökt svara en.
Efter stroken har talet nästan försvunnit från honom men några ord hör man.

Men vad detta betyder vet ingen. Det är bara att vänta och se. Men det är jobbig jävla väntan :(


Kommentarer
Postat av: Jennie

Usch, det är hemskt att bara se på när någon i ens närhet blir så dålig! Hoppas att han piggnar till. Kram

2011-11-03 @ 06:41:39
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Så tråkigt att läsa, Malin! Jag vet hur du känner...maktlöshet och förtvivlan! Bara se till att träffa honom mycket, ta dig tid! Hoppas han piggnar till och blir bättre. Jag hann inte träffa min morfar en sista gång (som jag hade tänkt) Jobbet kom i vägen och när jag äntligen var på väg upp till äldreboendet blev jag stoppad i sista stund av mitt ex som sa att det var försent. Då hade morfar redan somnat in! Det är många år sedan nu men det sitter kvar som en tagg. Det dåliga samvetet som inte riktigt vill släppa sitt grepp om mig! Många kramar till dig

2011-11-03 @ 23:27:49
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0