Inskolningsdag nr 8

Kl 09 lämnade jag Vilmer på förskolan. Det var en dämpad liten kille på vägen dit i bilen och väl inne i tamburen blev han mer och mer ängslig under tiden jag tog av honom ytterkläderna.
När dörren till avdelningen öppnades fattade han vad som skulle ske. Han skulle bli lämnad. Då bröt helvetet lös igen.
Han fick sin snutte, nappen var redan inne, sen fick han komma till fröken Martina.
Därefter skulle jag gå. Fy fy fy! Det var lika jobbigt idag som i förrgår. Pussade honom, sa hejdå och att mamma kommer sen.
Ringde Robban snorandes ute i bilen och fick lite tröst.  Därefter fick jag gaska upp mig lite.
Körde bort till Coop handlade en GT, satte mig på Lasse-Maja och tog mig en lång frukost.
Därefter körde jag bort till jobbet och här sitter jag nu med min dator och mammas mobila bredband. Tack mamma!



Varför sitter jag här? Jo för jag inte klarar av att sitta hemma i tystnad och stirra på klockan.
Här går tiden lite fortare + att jag inte har lika långt bort till förskolan om Martina ringer efter mig.


Annars är det lite halvdant med mig idag. Vaknade igår med nackont och tänkte mest att jag sovit konstigt. Under dagen fick jag även huvudvärk och halsont.
Och nu sitter jag här med en redig förkylning. Jodå, huvudvärken och nacksmärtan är kvar.
Jaja...gnäll gnäll!!


Men en rolig sak som jag allt är lite stolt över är detta.



Varför har jag gjort denna kudden då?
Jo den är till Vilmer för att ha på samlingarna på förskolan :) Alla barnen har varsin egen kudde som dom hämtar i ett rum innan samlingen på förmiddagen som dom ska sitta på.
Det var störtt omöjligt att hitta någon bra som inte var för tjock ute i affärerna så det blev till att handla rekvisita på Panduro, ta mamma till hjälp och sy.
För en som inte har sytt något på 100 år kan lite hjälp längs vägen behövas ;)
Och jag måste säga att jag blev sjukt nöjd med slutresultatet. Nästan så att jag tycker det är sorgligt att inte ha den hemma ;)
Får ha som plan att sy lite fler roliga kuddar till honom när han får en större säng.

Ne, nu ska jag umgås lite med mina kollergor på deras lunch.

Hör av mig ikväll om hur gårdagen gick för Vilmer på förskolan. Men jag kan ju säga så mycket som att det gick över förväntan iaf!!

Hejs!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vi brukar faktiskt ringa till den lämnande förälderna efter en stund och tala om hur läget är om barnet var ledsenn då han/hon lämnades. Oavsett om det fortfarande är tårar eller om det är borta bara för att lugna lite i kaoset inombords!



Du få rju ringa till förskolan och höra med dom en stund efter att du lämnat också. Det kan man göra utan att vara jobbig =)!

2011-01-27 @ 18:58:31
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: real old tom

Fy så jobbigt det måste kännas, hjärtat brister när jag läser detta.



Varje dag blir Vilmer tryggare där, även om han är ledsen så får han en relation till personalen, det är det viktigaste av allt.



Idag håller jag faktiskt med Jennie ;) ring du, det är helt ok Malin, det kan kännas lite bättre. Bara du inte blir som vissa föräldrar som inte slutar ringa trots det har gått 2 år ang vantar o tröjor som skall på :)



Kram



Kram

2011-01-27 @ 23:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0