Imorgon is the day!

Då fyller min darling vuxen! 30 alltså. Hurra hurra hurra!
Just nu jobbar vi på att tårtan ska bli klar så vi (jag iaf) kan gå och lägga oss.
Imorgon blir det kalas för släkten. Tack och lov inte hemma för här ser ut som ett slagfält :)
Vi har lånat en lokal på gården lite eftersom vi packar och håller på här hemma.

Vad jag och Vilmer har köpt får ni se imorgon eller på söndag. :)
Jag önskade att vi hade lite bättre ställt än vad vi har just nu så vi hade kunnat ha en riktig brakfest för våra vänner och att jag hade kunnat köpa den presenten jag egentligen velat köpa men vi får skjuta på det tills kontot är lite fetare ;)
Det är ju prioreteringar. Vill vi att Vilmer ska bara få gå på dagis 3 dagar i veckan är det bara at bita i det sura äpplet. Men det är det ju värt! Det kommer ju inte vara så för evigt.


Imorgon blir det iaf köpt smörgåstårta och den underbart goda Marängtårtan som jag gjort tidigare.



(Kort från Vilmers 1års kalas)


Till barnen serveras det korv med bröd och till efterrätt glass, maränger, chokladsås och strössel.

Nu ska jag försöka muta herrn så jag får gå och lägga mig och att han gör klart tårtan. Har stått och gått hela dagen samt kört bil runt halva stan efter jobbet för diverse inhandlingar så jag är helt slut nu. Och lite kraft måste ju finnas till imorgon.

För det ska klippas barn, dukas i lokalen, hämtas dukar hos mamma och smörgåstårtor på Smulans mm duschas och göras iordning mm innan kalaset kl 15:30.

Måste bara lägga in ett litet vintips såhär en sen fredagskväll.
En box som heter SomeZin Zinfandel 2009 och kommer från USA.
Jag kan inte mycket om viner men detta har två från jobbet tjötat massa om så jag var tvungen att testa det och mums va gott det var!


Godnatt på er!


Jo en sak till bara....Ska bli bättre på att kommentera alla bloggar jag läser. Känns bara som jag inte har så mycket tid och ork just nu. Men som vanligt...ni vet att jag läser! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0