Lite smått o gott

Har dom sista dagarna haft lite idétorka därav tystnaden här inne.

Har inte direkt något roligt att dela med mig av men här är lite av allt som upptar mina tankar just nu.

*Jag glömde skriva upp allt som behövdes till pepparkaksdegen på inköpslistan igår så jag måste alltså köpa allt som saknas och göra den imorgon. Hade velat att den skulle ligga i kylen ett par dagar innan vi bakar upp den. (Haft som plan att vi ska baka på lördag).

*Är lite avundsjuk (som vanligt) på Robban och Vilmer som får vara hemma och mysa imorgon när jag måste gå till jobbet.


*Jag har hittat så fantastiskt mycket bra musik nu på Spotify så jag har svårt att slita mig därifrån på kvällarna.
Gjorde igår kväll en härlig nostalgilista från den tiden jag och mina kompisar hade som allra roligast ihop, gymnasietiden. (Efter det har vi tyvärr blivit lite utspridda och vissa har brutit med varann. Men minnerna finns alltid kvar.)
Här har ni listan: http://open.spotify.com/user/furlex2/playlist/1oQ9QhJ59vEb1buVbpUfjy
Hoppas länken fungerar!

 
*Funderar på hur glad Vilmer kommer bli över sin russinask i morgondagens paket ;) Ibland är man inte så fyndig. Menmen...

*Tänker på mamma som ska operara sitt knä på tisdag. Våndas med henne, trots att allt kommer gå bra. Hon har gjort det en gång tidigare och vi vet att det blir en tuff tid efteråt med läkning och sjukgymnastik. Men sedan slipper hon förhoppningsvis den där sketna kryckan hon har fått dras med så länge pga smärtan.

*Är en del julklappar kvar att inhandla. Vet precis vad som är kvar att köpa till Vilmer. Men det är värre med dom andra barnen, och Robban. Får se ifall jag får lite tid under helgen att lösa ett par stycken. Hade vart skönt!

*Måste ta itu med Vilmers Tripptrapp-stol. Det är en ärvd stol från kusinerna som ska slipas och målas svart. Nu är den i (förlåt syrran) tråkig träfärg.

*Ser fram emot Vilmers första luciafirande på förskolan. Erbjöd mig idag att baka något om det behövdes och fröknarna tackade med glädje ja. Kul att kunna bidra med något litet.

*Hoppas det går bra för Robban, hans mamma, mormor och morbror att köra ifrån bingon i Stenungssund. Är ju snöblandat regn ute.  Fast han är väl här vilken sekund som helst.


Nu ska jag packa ihop och gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon.

Hej på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0