Beklagligt och skrämmande!

Vill bara börja med att beklaga valresultat igår. Inte att alliansen regerar vidare. Det är jag glad över!
Men över att SD nu har tagit sig in i riksdagen är synd och förbannad skam!!!
Har så svårt att förstå att dom fick så många röster som dom fick! Varför vill man ha in ett främlingsfientligt parti i vår riksdag????
Med en son med utländskt påbrå finns det inte i min värld att jag skulle acceptera eller ännu värre rösta fram ett sådant vedervärdigt parti!
Kan inget annat än att säga att detta är en mörk dag och undrar vad som kommer ske dom kommande 4 åren?!



Men nu till något betydligt roligare.
Numera när man ber om en puss från Vilmer får man en plutmun riktad mot sig. Det är förbaskat gulligt så jag nästan svimmar :)
Innan har det varit öppen mun som gäller men nu får man alltså en liten liten söt plutmun att pussa på! Älskade unge!



Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag har en svåger som är 3:e generetionens invandrare. Men jag kan ändå sympatisera med SD. Jag har inget emot invandrare men jag her emot invandrar politiken som sverige dom senaste åren fört. Den gynnar varken sverige eller dom som invandrar. Sen deras brottspolitik är något som jag efterlyst.

Jag tycker att vissa SD medlemmar inte har i riksdagen att göra efter uttalanden som gjort, men partiet i helhet har i mina ögon en hel del bra åsikter. Jag tycker man ska skilja på enskilda personers och partiets åsikter!



Men alla får tycka vad dom vill men jag blir bara upprörd då det tas för givet att alla som sympatiserar med SD är rasister. Tror det handlar mycket om okunskap. Förstår inte vad man är rädd att dom ska göra, dom har 20 mandat, det dom på sin höjd kan göra är att väcka frågor som behöver väckas.



Jag är dock inte en av dom 5,7% som röstade på SD i slutändan, men jag tycker att deras partiprogram har en hel del bra och vettiga punkter.



Hoppas du inte tar detta som ett personligt påhopp mot dina åsikter för det är det inte utan det är bara en fråga som väcker starka känslor.



Kram

2010-09-21 @ 06:42:16
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0