SNÖ!!!

Massa snö har vi haft idag. (Men nu börjar det bli slaskvarning)
Äntligen känns det inte längre som någon tråkig höst utan som vinter. Mysigt!
Idag har det varit ordentligt med vinter och julkänsla.
Först fick Vilmer åka lite pulka (i sin bebispulka eftersom vi inte har hunnit köpa någon ny iår)
Sedan var det Julstuga i Fiskebäcks missionskyrka idag så dit promenerade jag, Robban, Vilmer, Maria och Julia. Där såldes det lotter, fika och så fanns det fiskedamm för dom små. Det var ett lagom förmiddagsmys en snöig lördag.
Efter det slockade Vilmer gott i vagnen och vi promenerade tillbaka.
Valde att gå förbi Camilla och dom andra för att se vad dom hade för sig. Där åktes det pulka och snowracer för fullt.
Efter en stund stillastående i kylan valde vi att gå in allesammans och värma oss med lite glögg och annat gott.

Nu sitter jag och Vilmer hemma i soffan efter middag och lite lördagsmys och tittar på Mamma Mu & Kråkan för omväxlingsskull ;)
Robban är hemma hos en arbetskamrat på födelsedags/inflyttningsfest.

När Vilmer somnat är det dags för morsan att gotta sig framför Snabba Cash ;)


Vad vi ser fram emot mest är morgondagen! Då ska jag och Vilmer träffa alla våra gamla vänner hemma hos Elin och Noel. Var allt för längsedesan vi sågs nu. Så blir det när alla börjar jobba och barnen börjar på dagis.
Så imon blir det knytfika. Lovar att ta med kameran!



Pajas!



Blivande kock?
Tror att dom kommande julklapparna från mormor och morfar kommer bli stor succe ;) (Briospis med kastruller, tallrikar, muggar mm)






Kommentarer
Postat av: Jennie

Å sötnosen!! Va fin han är i sin mössa:)En BRIO spis blir nog succé! Kram!!

2010-11-20 @ 22:32:48
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com
Postat av: Jennie.H

Ja i år har jag varit ganska duktig men jag är ju långt ifrån klar =)! Vi har bara 2 barn i våran familj så vi köper fortfarande till alla. Dock så lägger jag ju inga stora förmögenheter på dom, mellan 100-300 ungefär får räcka för dom är 6-8 stycken som vi firar med. Sen så får ungarna för runt 400, och sen har vi ju han den där Johan som får för lite mer =)! Men jag älskar julen och paket. Är lite av en paketfascist ;)! Igår drog jag med mig Johan runt halva sverige för attt leta reda på rätt papper och rätt snören, kulor mm. Haha han följde snällt med men förstod inte riktigt varför jag inte bara tog en pappersrulle och ett snöre och var nöjd!

Ja visst hade det varit tråkigt att inte få några paket alls. Det hade inte varit jul för mig =)! Vi sitter halva natten och öppnar paket, sist va vi klara 01.30 =). Vi tar nämligen bara ett paket åt gången och tar det lugnt!



Haha, asså du får inte heller ha massa ljus tända! Jag är så himla frusen av mig och Johan är varm så han får sitta nästann nakeen medans jag sitter med dubbla filtar på mig för att båda ska vara nöjda!



Snön ja... den härliga snön! Ungarna älskar den ju! Bebispulkorna är ju bra för då har dom ryggstöd =)! Lucas har fortfarande sin bebispulka, men i det stora paketet ligger det en stor pulka för den stora killen =D!



Kram

2010-11-21 @ 09:54:30
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0