Kämpa

Känner att jag måste skriva av mig lite ang den här Modifast-kuren jag ska försöka mig på.

För det första är väl inte ens jag den som kanske borde göra detta eftersom jag inte riktigt tror på det. Har alltid varit skeptisk mot bantningskurer. 
När det gäller Modifast-kuren vet jag ju att folk går ner i vikt tack vare den men dom flesta går ju likt förbannat upp i vikt efteråt för man äter fel, eller ja precis som man gjorde innan.

Min tanke är att lära mig att dra ner på storleken av matportioner och få bort det värsta sötsuget som jag har.
Självklart vill jag gå ner i vikt också. Har ju minst 5 kg att gå ner för att jag ska känna mig ok i min kropp. Helst 8. Mitt framtida mål är att jag ska komma i och kunna använda kläderna jag hade som tärna på min systers bröllop. Det gör jag inte nu kan jag säga.


Visst, man skulle ju kunna ta sig i kragen och bara sluta stoppa i sig allt onyttigt och träna 3 ggr i veckan. Men det är ju lättare sagt än gjort tyvärr.
Jag äter hyffsat bra och äter frukt och grönt varje dag. Kan dock vara lite dålig på lunch ibland när tiden bara försvinner iväg :/
Och jag tycker inte att jag rör dåligt på mig. Är ute på långa raska promenader i stort sett varje dag. Men nu står det liksom still på vågen och har gjort sedan i vintras och det retar mig. Fattar ju att promenaderna inte skulle räcka till för att få bort dom sista invisa kilona men ändå.
Så för att få fart på motivationen så ska jag göra detta och se ifall jag kan gå ner nåt kilo. Det brukar oftast pusha mig till att fortsätta kämpa.
Men som sagt fattar jag att jag inte bara kan dricka dessa shakers och sen börja äta som vanligt efteråt. Då lär jag gå upp allt i en ögonblinkning.
Men jag ska ge detta ett försök. Hur länge jag pallar med vet jag inte. Med tanke på att jag älskar mat så kommer det bli svårt som fan. Ska försöka ge det 2 veckor.
Kommer äta gröt till frukost varje dag och så mycket frukt och grönsaker jag vill. Så det är ju inte så att jag bara kommer dricka dessa underbara drycker ;)

Tyvärr kommer det nu en helg som är full av frestelser :/ Grillning, brännboll och utekväll med jobbet på fredag, Linnéas 6 års kalas på lördag och Elliots 1 års kalas på söndag.
Får se vad jag kan stå emot ;) Får kämpa mot sötsakerna iaf.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh, känner precis som du, har envetna 3-4 kilo kvar som jag inte blir av med. har lekt med tanken på shake-diet, men tror inte jag pallar det...

Lycka till!

2010-05-05 @ 11:07:54
Postat av: Jennie

Låter väldigt bra med grötfrukost. Det står man sig på. Nyckeln till att bli av med det mesta sötsuget är ju att äta ordentlig. Fast man blir ju sugen ändå =). Klart du ska kunna unna dig en grillkväll osv. Du kommer fixa det Malin. Det finns så små saker som man kan ändra på som tex såser till maten. Turkisk lätt yoghurt är ett hett tips om du gillar kalla såser. en så finns det ju light drycker om du som mig är en drickfantast. Fun light är också mums =)!

Jag tror på shaken som en kickstart, men sen så gäller det som du säger att ändra vanor. Promenader är bra motion, så tycker inte att du behöver känna ett måste att komma iväg på annan träning om du inte vill. Du har ju en 1 årig son hemma och när Robban e hemma kan jag ju tänka mig att ni vill ha lite tid ihop också.



Grejen är väll att man oftast vet hur man ska äta men ändå inte gör det rätt.



Åh jag blir helt lyrisk utav att läsa detta. Hoppas du håller oss uppdaterade =).



Kram

2010-05-05 @ 12:20:29
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Du har exakt samma tankar som jag brottas med hela tiden, jag har 10 kg kvar till inskrivningsvikten (jag har fått kämpa bort varenda kg sen efter förlossning) från för-förra året och det är inte ok! Jag går mycket och äter sunt, men det är först efter jul som jag gör detta på allvar. 7 kg är vad jag har tagit, men nu har jag svajat lite i motivationen när Per inte var hemma! Nu sen ett par dagar är jag på det igen...Jag äter också sån VLCD-kost, men jag äter bars istället för shakes, just nu, bara för att variera. Det funkar om man äter nåt annat mål också. Du håller nere antalet kalorier och så, men som du säger, man kan aldrig börja äta som man har gjort, för då går man säkta men säkert upp igen. Jag har bars som ett stående inslag och trivs kanon med det,för då riskerar jag inte ta en extra macka eller en andra portion. Det är en bar två ggr/dag och inte mer. På kvällen äter vi middag gemensamt, sund mat! Däremellan tar jag en frukt om det kniper och så godis 1 ggr/vecka, är det som gäller nu. Detta konceptet är perfekt för mig!



Att äta bara pulver och vatten klarade jag i nästan tre veckor en gång, men det var innan Lova...när vi skulle på semester till Tunisien. Jag skulle nog inte klara det mer än en vecka i dag när man har en liten som pockar på ens uppmärksamhet. Man blir trött på ett annat sätt i dag, mentalt! Innan kunde allt koncentreras kring en själv, men det funkar ju inte i dag!



LYCKA TILL i alla fall! Jag tror du fixar det. Va fin du var på kortet från din systers bröllop!

Jag har skrivit lite till dig i min blogg...både som svar och i ett inlägg! Kramar

2010-05-05 @ 12:53:39
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: Kiqi

Oj vad duktig du är. Och jag som tycker att du blivit så smal redan. Men det är ju du som ska trivas med din kropp så klart.



Jag är skeptiskt som tusan till dessa dieter, just pga att man "svälter" kroppen och lurar den i falsk tro om vad den ska leva på. OCh då blir det ju precis som du säger.. man går upp allt igen. Jag kan däremot verkligen rekommendera viktväktarna om man vill lära sig att äta mer rätt och nyttigt. Och där lär man sig även vad för godsaker som kan var bra till alternativen av det man egentligen vill ha.



ANnars är mitt personliga tips att föräta dig på någon godsak till du spyr och inte vill se den mer.. haha..



KRAMAR & Lycka till. Var envis bara =)

2010-05-05 @ 13:54:04
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: annas Perssonliga

Jag tycker du är så flitig med alla långpromenader, keep up the good work! Frukost är superviktigt, shakes och annat har jag lite svårt för men kanske som en rivstart att det kan funka. Annars tror jag mer på mindre portioner, mer frukt och grönt och att äta kalorier, inte dricka dem.Försök ha någon dag i veckan då du unnar dej precis det du känner för. Nu ska inte jag låta som en moraltant, jag vet precis hur man ska göra för att tappa kilon men har själv svårt att följa det....

Jag håller tummarna för att du ska lyckas!!!



Kramar

2010-05-05 @ 22:04:17
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: real old tom

Det finns inget som engagerar så mycket som vikt o träning :) Jag tycker du är jätteduktig som gått ner alla dom kilorna efter graviditeten. Du har ju jobbat o kämpat. Själv hade jag turen att tappa dom utan att göra så mycket, men vad jag har hört så är det tuffare med andra så jag har väl mitt framför mig. Du brukar ju klara det du ger dig in på så du fixar säkert detta med, jag reagerade bara lite i förra inlägget för jag är ju lite anti shakers o dieter. Men om det får dig att komma igång så kör du.



Lycka till!

2010-05-06 @ 08:52:13
Postat av: Caroline

Hej Malin!

Du är jätte-fin, verkligen, tycker det är synd att du pressar dig så hårt. Självklart ska du trivas med din kropp, jag säger inget annat, men är målet verkligen rimligt? Ja du avgör själv...



Jag stöttar dig så klart!! Ett tips är att Olga (bloggg) har många bra magövningar, vilket är bra förutom att promenera o banta.. på mama.nu



kram

2010-05-09 @ 19:40:44
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jo en sak till. Ang ditt var till mig, tack så mkt! :-) Och, det var "det" jag utläste mellan raderna, dvs att det finns mer som tynger din ryggsäck än de sk överflödiga kg. Men jag förstår dig, det kommer kännas bättre när de sk överflödiga kg är borta.... Jag är lika dan. Men det andra då? Hur ska du jobba på det?

kram!!

2010-05-09 @ 21:25:14
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0