Framsteg hos stora och små

Är hemma efter en mycket trevlig dag hos Bolke och Camilla. Satt och njöt iav ett par öl i solen medan Vilmer sov. Sedan bjöds det på riktigt smaskig älggryta och äpplekaka till efterrätt. Behöver jag ens säga Kramp i magen?!
Vilmer trivdes väldigt bra där och lekte med diverse spännande leksaker som Bolkes barn hade.
Speciellt rolig var Ozzy, Bolkes katt. Snälare katt får man leta efter. Han bara ligger och bryr sig knappt om vad man gör med honom.

Igår hände något roligt! Vilmer har släppt på en till spärr.
När han och jag stod och väntade på att toaletten skulle bli ledig i Björngårdsvillan (Slottsskogen) så hade jag bara en hand över att hålla honom med. Ville inte bära honom pga att han precis spytt ner både tröja och jeans.
Så när vi stod där utanför och väntade blev plötsligt brunnen bredvid oss väldigt spännande. Det var väl ljudet av det forsande vattnet som fick hans uppmärksamhet. Plötsligt började han bara gå. Trots att han höll mig i bara en hand. :)
Kul med framsteg!

Och idag så stod han på egen hand i 5 sekunder sa Robban. Jag missade tyvärr det :(
Så nu går det framåt minsann. Kanske blir som vi hoppas, att han går till sommaren.

Själv har jag inga stora framsteg att skryta med. Men jag fick kommit iväg och tränat i förrgår och var ute på en rejäl powerwalk i förmiddags. Skönt! Provade på att springa sista biten hem och blev helt slut. Haha! Springa är inte riktigt min grej. Klarar ett par kilometer på löparband. Vet inte om det är pga tvn eller mätarställningen som rullar på som gör att jag pallar med det. Men utomhus klarar jag inga långa sträckor och lägger av på tok för fort.
Ska se om jag kommer iväg på ett spinningpass i början på veckan. Var riktigt längesedan jag var på ett sådant. Nästan så jag längtar lite efter det ;)


Ni vet väl vad det är för dag imorgon?! Japp, mors dag!
Så glöm inte bort era kära mammor imorgon! Och ge dom något fint!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag har exakt samma problem, jag kan springa på löpband men inte utomhus! Varför är det så? Hoppas du kommer i väg på ett spinningpass!! Snart springer Vilmer...han är på g nu:)



Kram på dig

2010-05-30 @ 15:16:13
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0