Gammal och trött

Nu är det bevisat hur trött kropp jag har.
Mina ben är som spaggetti och jag har sån träningvärk i båda skinkorna att jag knappt kan gå. Hur ska det kännas imorgon?

Kanske det är att ta i att promenera (ca 4-5 km med vagn) sammanlagt till och från systeryster och senare på eftermiddagen ta en powerwalk turochretur 10 km?? till mamma och Kai för att hämta nyckelknippa SAMT att promenera förbi Frölunda Torg via Ruddalen (minst 10km med vagn) idag.
Det känns kan jag ju säga! Men det ska det ju göra.

Jag och Moa mötte upp i förmiddags för en promenad i sommarvärmen under tiden barnen sov. Eller ja, Vilmer sov iaf. Svea hade inte tid till det förräns hon somnade hängande över kanten på vagnen i Ruddalen. :)
Vi traskade ända till öppna förskolan bortanför torget där jag hämtade upp Vilmers hand/fot avtryck. Ska bara sandpappra och lacka det så blir det fint.


Vilmer visar vart Sveas näsa är

Efter det blev det en kort tur in på torget där Moa skulle handla en tunika till Svea. Sedan bar det av till Camilla och William som bjöd på fika. Blev dock bara en kort stund.
Vilmer var fullkomligt livrädd för deras schäfer (som var världens snällaste) så vi kunde inte vara kvar där.
Stackarn gav ifrån sig ett sådant fruktansvärt hjärtskärande vettskrämt skrik när hunden var på väg mot oss så jag själv blev alldeles rädd. Jag har aldrig sett Vilmer rädd på det sättet innan. Även efter vi hade gått ner till nedervåningen var han inte sig själv efter det. Började gråta för ingenting och var inte alls glad. Tror säkert det spelade roll att han sov så lite på förmiddagen.
Under tiden jag höll på att klä honom tittade han oroligt upp mot övervåningen där hunden stod och tittade ner. Pratade lugnade med honom och försökte få honom att kolla på ett annat håll. Men han var livrädd och och gnällade en massa. Sen började han gråta hysteriskt igen. Då var det bara att fly ut innan vi var färdigklädda.
Och inte blev han lugnare när vi kom ut. Vet inte om det var för han hörde hunden skälla innefrån huset.
Lade honom i vagnen och skulle gå en kort runda så han kunde somna.
Det slutade med att han grät så mycket att han kräktes upp all sin lunch. Tack och lov fick jag honom över vagnskanten och hållt händerna under så alla kläder klarade sig.
Somnade gjorde han inte på hela vägen hem och slockade till slut när Robban somnade honom i famnen vid 16tiden.
Efter detta har han inte vart sig själv på hela dagen. Haft lätt till gråt och gnäll samt att han vägrade somna i tid. Först vid 22tiden somnade han av ren utmattning.

En tuff dag för en liten kille vill säga. :(


Oj vad jag kom av mig med mitt prat om min trötta kropp och träningsvärk.

Vi får väl se om jag tar mig upp imorgon!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Oj va duktig du är som går så mycket =)!!!!!

Ett tips om du har möjlighet någon gång är att klappa en hund så att vilmer ser. Han behöver inte vara i nära utan bara kunna se hur du agerar. Nu vet jag int eom det är så att han är hundrädd men om det är så, så kan det vara ett bra sätt. Nu tror ju int ejag att ni flydde från hunden, men att undvika den kan göra barn ännu oroligare för hundar. Fast är pojken vettskrämd så kan det ju vara lite svårare, minst sagt!



Roligt me nya inlägg =), har varit lite tomt!

Kram

2010-05-19 @ 06:57:30
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Men du är ju galen kvinna!! Hur mkt kan man gå eg?? :-o Fast bra jobbat så klart!! klappar på axeln

tråkigt med hundskräck, det kanske ni får jobba lite på?! Prata lite pedagogiskt och visa bilder o små hundar... synd om han ska vara så rädd tänker jag.

Ha en fin dag i det underbara vädret,

kram

2010-05-19 @ 10:28:32
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Jennie

Först och främst - BRA JOBBAT med promenaderna! Jag hejar på här nere från Skåne. Jag är ute varje dag och promenixar, men inte så långt som du;) Då hade mitt bäcken förmodligen dött på kuppen!! Ja, man känner sig som en pigg 85-åring efter ett jättepass. Blåsor på fötterna, lite i bäckenet och lite i benen. Det har iof blivit bättre med tiden, men ändå! Nu har jag iof ballat ur lite på maten och i kväll blir det godis, men det blir bara en ggr/vecka numera. Å stackars Vilmer både med feber, kräk och rädslan för hunden. Lova fick lite feber nu i eftermiddag men än så länge inget annat sjukdomstillstånd. Kul att du är tillbaka på bloggen, saknade dina inlägg:) Kram

2010-05-19 @ 15:05:10
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0