Långhelg och kortresa

Robban har lyckats fixa så gött för sig att han är ledig torsdag,fredag, lördag, söndag och måndag. Lyx! Lyx för honom och lyx för oss som familj. Är så härligt att ha så många dagar tillsammans.
Imorgon förmiddag drar vi upp till Oslo för att hälsa på Robbans bror med familj.
Vilmers lille nya kusin ska döpas på söndag och vi har dessutom inte ens fått äran att träffa honom än. Två gånger har vi vatit på väg upp men blivit hindrade pga sjukdomar. Jättetråkigt självklart!
Så nu äntligen ska vi få komma up och träffa den nya lille familjemedlemen.
Åker hem på söndag eftermiddag efter dopet.

Nu kommer det självklart vara lite svårt att upprätthålla min Modifastkur men ska göra så gott jag kan. Har ju varit väldigt duktig hela veckan och tänkte att jag ska byta ut middagsmålet mot riktig mat på lördag och söndag. Får försöka hålla mig borta från tårta, läsk och annat gott bara.
Ska köra på fullt ut tills på tisdag. Sedan ska jag äta middag som vanligt. Eller ja, inte vanligt, utan göra bättre och nyttigare middagsalternativ till oss.
Stackars Robban kommer väl gå ner ett par kilo i rena farten pga detta. Haha!
Inget godis, ingen cola, inga chips och inga kakor finns längre hemma att mumsa på. Det är bara jag som köper hem sånt skräp :)

Vägde mig i onsdags hemma hos syrran och hade enligt deras våg gått ner 1,5 kg. Alldeles lagom. Lyckas jag med samma resultat efter denna veckan är jag mer än nöjd.


Jag och mamma kom på en sak tidigare idag.
När jag var liten åkte vi nästan alltid med mormor och morfar ut med deeras båt på Kristi himmelsfärd. Vi åt massa gott, badade och sov över i båten tills dagen därpå. Så gott och varmt var det då!
Och se på vädret nu. Vem fasen vill åka ut till en ö, bada och sova i båt i detta skitkalla regniga väder?


Hoppas solen lyser på någon utav er i helgen! Ser lite ljust ut inför morgondagen iaf.
Vi kommer ju som sagt sitta i en bil men lite sol hade ändå inte skadat.

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Kiqi

Du är utmanad hos mig..



http://babymama-2009.blogspot.com/2010/05/utmanad.html



kram kram (hoppas ni haft det bra i grannlandet)

2010-05-16 @ 16:03:31
URL: http://babymama-2009.blogspot.com/
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Vi har också mest haft regn och kallt :( men uppåt landet har det varit sol och värsta sommarvärmen så i Stockholmsskärgård kanske det passat med båttur i helgen....



Kul med en Norgetripp, hoppas ni hade det mysigt! Ni stannade inte för 17 maj-firande då? En fantastiskt kul tillställning som vi haft äran att fira med norska vänner ett par år.



Ha det gott!

Kram

2010-05-18 @ 13:20:51
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0