Myssöndag

Igår hade jag en riktigt skön dag! Ja, Vilmer och Robban också, fast på annat håll! :)

Igår förmiddag åkte jag, Maria, Julia och mamma till Kungsmässan där vi gick i affärer och fikade i lugn och ro några timmar. Egentligen var det jag, Camilla och Maria som skulle gå men Camilla fick förhinder och då hängde mamma på istället.
Robban och Vilmer promenerade till farmor där dom var hela dagen och mös.

Som vanligt när man har haft en bra dag ska det dyka upp något mindre trevligt! 
När mamma och Maria släppte av mig upptäckte jag att jag inte hade hemnycklarna med mig, så det var bara för dom att komma tillbaka och plocka upp mig.
Vi lämnade Maria och Julia och for hem till mamma och Kai för att leta efter våra extranycklar men icke. Dom var puts väck. :/ Vart fasen har dom tagit vägen?
Till slut fick vi åka bort till Lena där Robban fick ge mig hans hemnycklar. Haha!
Varför stannade du inte bara där frågar ni er säkert?! :)
Jo, för då hade vi framåt kvällen fått gå hem på sliriga gator eller ta vagn och buss hem. Och jag var på tok för tunnklädd för det. 
ja, e man bekväm så e man! :)
Hemma slappade jag lite, tittade på fredagens avsnitt av Solsidan samt onsdagsens Greys Anatomy.  Tack och lov för att alla kanaler har Play på sina hemsidor *tummen upp*
Sen bar det iväg för att hämta mina gubbar. På kvällen händeinte värst mycket. Vilmer hann inte göra så mycket innan det var läggdags för honom. Men lite gos hann vi med! :)

Som vanligt fick Vilmer lite nytt.
Jag hittade en vårmössa (ja, en till) som var så söt på Lindex.

FAST jag upptäckte när jag provade den på honom att den såklart var för liten så jag får byta storlek.
Den jag köpte sist var helt värdelös. Har upptäckt att den är så felsydd som den kan bli. Sitter görkonstigt på Vilmers huvud, så den är nästan bara att kasta.
Eller, om man ska vara duktig och gå tillbaka med den till butiken. Får rota lite efter kvittot.
Sedan hittade jag en rånarhuva till honom, även den på Lindex. Gott att ha under mössan i fjällen om det är blåsigt. Samt att den värmer hakan och lite utav kinderna också.
Alla vet väl hur sådana ser ut så det blir inget kort på den.
Sedan köpte jag även ett par så coola Wayfarer till honom. Tänkte att det är ju perfekt till vår lille vampyr. Han tål ju verkligen ingen sol över huvud taget. Kastar sig av och an och försöker gömma sig och börjar nästan gråta när han får solen i ögonen. 
Så nu håller vi på att öva på att ha på dom längre än 2 sek ;) Dom är också från Lindex.



Mormor var på shoppinghumör denna dagen och alla barn fick presenter.
Detta var vad jag valde till Vilmer



Ett par grymt snygga och mjuka jeans i haremsmodell (tacksamt för blöjbarn som kryper) från Zara



Även denna väldigt snygga och moderiktiga tröja ;) är från Zara. Älskar deras barnkläder! Mer snygga kläder åt barnen! Och bort med allt hemskt med Bamse, Hello Kitty, och annan skit!

Även mamsen kom hem med liten present till sina fötter. Ett par snajsiga vårskor från Fred Perry. Tänk va bra det är att ha gamla presentkort som bara ligger och skräpar i plånboken ;)


Nu vill jag har vårsol och snustorra gator!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hallelulja moment, vilka snygga jeans! F-n Zara barnkläder har ju jag alldeles glömt av...säkert bara för att jag flyttade från Gbg:( Håller med dig fullt ut när det gäller Hello Kitty, Bamse, Nalle Puh och allt va det heter...jag spyr på det. Tycker det är helt smaklöst. De syr ihop nåt och sen sätter de en glad figur på och tror att det är ok. Det är ju helt stillöst. Fick massa sånt när Lova föddes och jag har inte ens tagit bort lapparna på de plaggen...så illa tycker jag om det.



Hahah, går helt upp i limningen pga av detta, märker jag, men jag blev så glad att se att nån hade samma tankar som jag;) kram

2010-03-11 @ 21:51:10
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: Jennie

Glömde ju skriva att en sån där Rubens-barn docka fick Lova i julklapp:) Hade sett dig skriva om dem på FL och tyckte de verkade fräcka...sen fick hon en sån av sin farmor...Jättefin är den! Hennes är en tjej med svart hår i toffsar. Maria tror jag att den hette. Har du köpt nåt mer till den? Kram

2010-03-11 @ 21:55:09
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Då var det snart dags för er att dra till fjälls, vad härligt!!



Mycket snyggt du har shoppat både till Vilmer och till dej. Zara önskar jag fanns här både för oss vuxna och för barnen, tycker man alltid hittar något snyggt där. Jag är inte heller så glad i "seriefigurs" kläder, en och annan pyjamas eller nattlinne finns här hemma eftersom Siri gillar det. Då slipper vi se det dagtid iaf :)



Ha det gott!

Kram

2010-03-12 @ 13:34:48
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0