Varning för romanlåååångt inlägg

Känns som det hände 1000 grejer igår så jag kör ända från morgon till kväll nu.

Igår förmiddags gav jag mig ut på en rejäl långpromenad när Vilmer skulle sova middag. Samma procedur som dagen innan. Massa bra musik i mobilen, massa sol och massa energi i benen :)
Robban skulle plocka upp oss efter han slutade jobbet för en tur till torget och presenthandling till Bolke. Så vi (jag eftersom Vilmer sov) hade dryga 2 timmar att fördriva.
Jag tog mig genom Långedrag, Hinsholmen, Fiskebäck och därefter var planen att ta mig runt Tippen i Fiskebäck och sedan över till Önnered. Tänkte väl mest gå så långt jag hann innan Robban ringde.
Men planen dog ut när jag kom till Tippen. Det var rena skridskobanan så långt ögat kunde nå. Skam den som ger sig tänkte jag och började försiktigt gå. Men det var lögn i helvete att det skulle gå. Halkade för varje steg jag tog så det var bara att snällt vända om.
Fick istället improvisera och styrde kosan mot mamma och Kai, då jag visste att mamma var hemma.
Vinkade på Maria (syrran) när jag traskade förbi henne jobb.
Väl framme hos mamma fick jag väcka Vilmer som då sovit 1½ timme. Tyckte det räckte gott.
Där passade vi på att äta lite lunch, och 30 min efter oss kom Robban.

Det är här det mindre roliga började...

Ca 30 min efter Robban kom ringde hans mobil. OKQ8 i Kållered ringde och anklagade honom för att ha tankat på deras automat för 770:- och sedan stuckit därifrån. What?! Han blev alldeles paff och sa att det har han absolut inte gjort.
Men enligt deras kamera hade en silverfärgad Audi A4 avant med vårt reg nr gjort det.
Han fick då förklara att för mindre än 2 månader sedan blev vi av med våra reg. plåtar, och självklart anmälde vi det. Det måste ha varit dom som använts.
Dom trodde på honom och samtalet avslutades.
Efteråt satt vi och diskuterade hur underligt det var att vi inte hört något på 2 månader om plåtarna. Men aja...det löser sig säkert.

När vi äntligen efter många om och men ska åka från mamma med en relativt trött och hängig Vilmer (dåligt planerande föräldrar) gjorde vi en mindre spännande upptäckt. Väl ute vid bilen ser vi att ännu en gång är reg plåtarna borta!!!!!
Det var då det började kännas obehagligt. Någon hade alltså följt efter Robban och slitit loss skyltarna (satt fastskruvade i bilen) mitt på blanka dagen på en helt öppen parkering som är synlig från en hel del hus som ligger alldeles intill.
Det kan väl ändå inte vara samma människor en gång till?! Det finns väl ingen anledning för folk att stjäla reg skyltar från en bil 2 ggr? Dom borde ju förstå att man anmäler sånt?!
Vi måste väl bara ha maximalt med otur?!

Så det vara bara att gå in igen och ringa polisen. Dom i sin tur blev också lite chockade, fick höra om smitningen från OKQ8 och tog emot anmälan.
En kort stund efter det samtalet ringde dom upp Robban och frågade om vi inte visste om att dom hade hittat våra gamla skyltar. Nej?!
Jodå, dom hade återfunnits uppe i Värnamo. När det var glömde Robban att fråga tyvärr. Värnamo?

När hela den här härvan var fixat vad klockan redan 15 och Vilmer var dödstrött. Så istället för att Vilmer som var dödstrött skulle få flänga med sina föräldrar och somna i bilen, fick han sova middag i sin goa vagn ute på mamma och Kais altan. Och vi passade på att åka till torget för att handla Bolkes present samt hämta allt Vilmer behövde för sin övernattning hos mormor och morfar.
Fick låna mammas bil då det inte kändes helt ok att åka runt i en bil utan skyltar. Skulle ju bara fattas att bli stoppad av en polis mitt i allt också. Och tur var väl det, för på väg hem från torget låg det såklart en polisbil bakom oss.

Till Bolke fann vi till slut dom perfekta presenterna. Vi var ju ändå 7 st som la ihop så det blev en slant. En vintage väggklocka från Karlsson och den såå coola ljuslyktan från Kosta Boda iform av en döskalle. Den som vi själva har! Älskar den! :)





Blev själv grymt sugen på den klockan. Gillade hur stilren den var! Mmm...det blir något man får suga på lite. ;)

Fick även handlat ett par nya mockasiner till Vilmer eftersom han så hett har önskat sig ett par nya coola :) Det blev dom med döskallarna från Lindex. En liten bit på vägen av hans enorma önskelista.

Kom tillbaka till mamma och Kai strax efter 17. Då hade lilleman sovit färdigt och fick då middag.
Efter en stund blev det bråttom för mig och Robban eftersom vi skulle bli hämtade av en arbetskamrat kl 19 hemma.
Och tur var väl det. Då slapp man känna det lite jobbiga med att lämna Vilmer. Det var ju trots allt första gången han skulle sova borta utan någon av oss.
Vi tvivlade ju absolut inte på att han skulle bli ledsen eller något. Utan det var väl mest att saknaden jag tänker på. :)
Vi pussades och kramades en massa, sen gick mamma för byta blöja på honom och då passade vi på att smita.
Tog även då mammas bil. Är ju som sagt onödigt att åka runt i en bil utan reg skyltar.
Var lite konstigt känsla att vara helt ensamma och dessutom åka runt i mammas cab. :)
Hemma blev det hets hest. Iaf för mig. Robban slapp ju iaf kläddilemmat, sminket och hårfixandet.
Men vi blev ändå klara i tid och var på festen lite över 19.
Det var inte riktigt så mycket folk som vi trodde det skulle bli men kul hade vi ändå.
Tråkigt nog får ni inte ta del utav några bilder idag då min kamera ligger i min väska som ligger hemma hos Camilla och Niklas.
men imorgon kommer det upp lite bildbevis från kvällen.
Det var en konstig känsla att jag och Robban var tillsammans och festade. Men inte på ett dåligt sätt. Det var såklart lite tomt utan gubben men det var välbehövligt att bara vi två gjorde något ihop. Och det var ju så gräsligt längsedan vi festade ihop. Jättekul!
Man undrade ju såklart när klockan började närma sig läggdags för Vilmer hur det gick för mamma.
Men jag ville inte ringa och jaga henne/dom.
Så vid 21 fick jag ett sms där hon skrev att han äntligen hade somnat. Han hade inte varit ledsen alls, men väldigt nyfiken på den nya miljön. Konstig plats att somna på ;)

Fick aldrig några mer sms eller samtal den kvällen så vi misstänkte att det gick bra där borta så vi slappnade av lite mer och festade på med gott samvete.
Vid 1tiden hade dom flesta droppat av så jag, Robban och Niklas valde istället för att åka in till stan, dra oss hemåt. Klokt val sa vi till varann när jag och darlingen hoppade ur taxin här hemma.
Väl inne i lägenheten slog det oss ytterligare en gång hur tomt det kändes. Det var som en bit av oss var borta. Det var så tyst och ensamt. Men dock såå skönt! ;) Att bara få tvätta bort smink, plocka av sig alla kläder, borsta tänderna och stupa i säng för att sova en heeeeeeeeeeeel natt utan avbrott.
Vaknade 7.30 på morgonen av att Robban med täcke och kudde släpade sig ut till soffan för att bafyllesovaslötittapåtv som förr i tiden. Hann tänka innan jag somnade hur tomt och tyst det var. Men oj så skönt!
Vid 9.30 gjorde fylleblåsan sig påmind ;) och det var bara att stiga upp. Men bättre resultat änvad jag väntat mig. I den takten jag drack öl igår så trodde jag skulle få mig en rejält svår bakfylledag. men icke! Än är jag ung och klarar vad som helst. Haha!

Efter en torftig frukost och lite slötittade på en repris av gårdagens Skavlan (fasen va cool Kat Von D är!!) tog vi oss i kragen och vaknade till liv.
Vi dammsög, vädrade, snyggade till lägenheten lite, fyllde kassar med tidningar, glas, papp, pantflaskor och tog oss still slut ner till bilen.
Tog en vända till den lokala godisaffären för lite lördagsmys, handlade på Hemköp och begav oss därefter till mamma och Kai. Då var klockan 13 och Vilmer hade nyligen vaknat efter sin 2 timmar långa förmiddagsvila.
Minen han gjorde när vi kom var obetalbar. Först stirrade han bara på oss, sedan brast han ut i ett underbart leende. :) Sedan tittade han på mamma, och sedan tillbaka på oss och sedan på mamma igen. Typ som... "aha...vad hände nu då?" Haha!

Åh va gott det var att få pussa på honom igen och snusa honom i nacken. Det är först när man får barn man fattar hur mycket man kan sakna någon.
Men jag tycker ändå det är nyttigt att göra saker bara jag och Robban då och då. Så man ibland får vara bara ett par igen, och inte bara föräldrar. Det behövs imellanåt för att ge förhållandet en liten skjuts :)

På eftermiddagen skulle vi hem och gratta Camilla med lite tulpaner och en tidning men det blev en fika utan födelsedagsbarnet. Hon och Linnéa var på torget och shoppade loss till barnen.
Det blev jag, Robban, Vilmer, Niklas och Isabella som hade lite trevligt istället.
Maria och Julia var också över en sväng för att lämna över blommor.
Julia var dessutom så snäll så hon delade ut böcker till alla barnen som hon hade köpt. Vilmer fi ken jättesöt pekbok som heter Kanin-paket.
Tack tack Julia!


Kvällen har spenderats här hemma och vi har bara myst en massa. Härligt!
Gubben hade en del problem med att somna ikväll och vi förstod till slut att det är hans högra vampyrtand som är på väg ut. Han bet som en besatt på sin vattenflaskenapp och gnydde samtidigt. Och när jag kände efter så stämde det mycket väl. Känner en liten vass kant där så visst har den börjat bryta sig igenom.
Hoppas han sover bra resten av natten bara.

Imorgon blir det en tur till Kungsmässan med systra mi på förmiddagen. Själv. Robban och Vilmer får busa hemma istället.

Har ni orkat läsa ända hit blir ni nog glada nu för NU är inlägget slut!

Tack och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Klart jag orkade läsa och var inte direkt glad då inlägget var slut för det var lättläst fast det var långt =).

Måste bara kolla, om skyltarna var hittade så måste det väll ha varit dom nya skyltarna som dom avrit och tankat med på okq8, eller?



Härligt att veta att det går bra att lämna bort lillkillen. Då blir det jju mycket enklare att få egen tid och få gjort saker som annars kan vara svårt.



Hehe den glasskålen vet jag någon mer som skulle kunna tänka sig att ha. Vad kostar den?



Kram

2010-03-07 @ 08:57:25
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Jag läste till slut :) Riktigt läskigt med skyltarna, obegagligt och mycket märkligt.



Vad bra att du och Robban verkligen kunde njuta och ta till vara på er barnfria tid. Du är fortfarande ung, jag tror jag skulle varit skitbakis. Dåligt med vin och öldrickande för min del. Ska på tjejmiddag snart får passa på då...



Ha det gott!

Kramar

2010-03-08 @ 10:04:31
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Jennie

Oj oj oj, säger jag bara! Märklig historia med reg.skyltarna där! Löste det sig slltså? Va mysigt för er att ha en kväll i ensamhet för att sen träffa lille Vilmer igen, det är då man känner att man lever. Saknad,skön tystand och ensamhet, träffa bebben igen och bli oerhört lycklig och känna hur lyckligt lottad man är...bara härliga känslor! Håller med, man måste ut och ha kul på tu man hand, man har ju ett förhållande också att vårda och det gör man ju delvis för sin guldklimps skull också, ellerhur? kram

2010-03-08 @ 16:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0