Äntligen

så är jag på väg mot min gamla hårfärg. Jag är inte ens i närheten av att vara blond igen men det är ändå ett steg i rätt riktning.
Var hos frissan idag och hade innan bestämt mig att nu får det vara nog med mörka dystra färger. Jag vill ha tillbaka mitt ljusa hår och känna mig som mig igen.
Men som jag misstänkte kom vi bara en liten bit på vägen. Nästa gång blir det lite lättare att få i mer blondt sa frissan.
Har inte orkat ta en bild. Ska försöka göra imorgon.

På förmiddagen var jag och Vilmer hemma hos Sandra & Max. Även Lisa & Axel samt Kicki & Tilde var där.
Sandra hade ett litet privat Gangstar-party för oss då hon ska sluta som försäljare av Gangstar.
Tyvärr fanns inte dom kläderna jag helst ville ha till Vilmer kvar :( Men det blev iaf en t-shirt och en mössa.
 

I fredags sov ju jag och Vilmer hos mamma och Kai som sagt. Tänkte eftersom Robban skulle vara borta till sen lördagkväll och det är ju tråkigt att vara själva "hela helgen" så passade vi på.
Även Maria och Julia sov ju över och vi hade riktigt mysigt.
Till middag bjöds det på lasagne och Vilmer gav den många pluspoäng. Det lilla han fick smaka på.
För honom var det nästan vällingdags när vi åt middag.

Maria och Julia skulle sova i mitt gamla rum på övervåningen. Och jag och Vilmer skulle sova i tv-rummet på nedervåningen. Jag somnade Vilmer i vardagsrummet och la honom i resesängen vi hade placerat där. Det tog en liten stund då han säkert undrade varför han skulle somna på det konstiga stället. Men sedan sov han som en stock.
När vi kollat färdigt på tv runt 23tiden och alla skulle lägga sig så bar jag och Maria in Vilmer i sängen och jag bäddade i soffan.
Bad en bön om att han inte skulle vakna på natten så jag skulle bli tvungen att flytta över honom till mig. Men jojjomen! Han vaknade och vi fick ligga och trängas i den smala soffan. Säkerligen till Vilmers stora glädje. Han gillar när det är trångt. Men det gör inte hans kära mor.
Det kändes som min rygg var av på minst 2 ställen dagen därpå.
Och som grädden på moset spydde han upp en massa av vällingen efter en hostattack....i soffan....på sin kudde, snutte, mitt täcke och lakan. Så det var bara att glatt gå upp vid 6:30 och sätta igång en maskin. Zzzz!
Men Vilmer var lika glad för det!
När vi torkat fläckar på soffan, bytt blöja, satt på nya kläder satte vi på Barnkanalen där Timmy visades. Timmy är en stor favorit hos Vilmer. Han hade en liten biroll i Fåret Shaun men nu har han minsann kommit upp sig och fått en helt egen serie.



dom andra vaknat åt vi en rejäl frukost och efter det var Vilmer dödstrött.
Jag somnade Vilmer i sin vagn på altanen och passade på att åka iväg en sväng.
Åkte först hem till katterna som vart själva sedan dagen innan. Gav dom mat, tömde lådan och öppnade balkongdörren så dom kunde gå ut där och få lite frisk luft.
SEdan åkte jag till Blomsterlandet och köpte massa nytt fint till balkongen och inomhus. Kommer bilder på det snart också.
Efter en tankning med så var jag tillbaka hos mamma och Kai där Vilmer precis vaknat.
Han fick lunch, vi andra fikade och därefter åkte jag och gubben hem till oss.
Resten av dagen var det bara mys. Eller, vi var en sväng nere i källaren också. Fast det var nog sista gången jag går ner dit med honom själv. Innan har det gått att sätta honom i babysittern som ligger i vårt källarföråd men nu är han så stark att han nästan sliter sig ur den. Men med hjälp av lite roliga saker att pilla på var han nöjd en kort stund. Tillräckligt länge för att jag skulle hinna packa ner vinterjackorna och termobyxorna samt lite annat.

Robban kom hem efter 22 någon gång och var slut som människa. Killarna hade haft kul på resan, men det var inte rikigt värt det att åka alla dom milen mellan Gbg och Sthlm för att få festa. Det kan jag förstå. Speciellt inte när vi veckan innan åkt 60 min från fjällen.

Igår var en mysardag.
Familjen tog en långpromenad medan lilleman sov och handlade med oss thai i Fiskebäck till middag.
Innan det var dags för Vilmer att nana tog han och Robban ett bad. Då passade jag på att rensa bort det värsta av alla vinterkläder. Fick ju undan lite dagen innan men det var ytterligare några jackor samt halsdukar, mössor, skidhandskar mm som skulle ner till källaren.
Fick användning för mina älskade vakumpåsar och vips så tog inte alla dessa stora paltor någon plats längre.
Nu är det endast 3 jackor som ska ner. Men en ska tvättas först och dom andra behåller vi ifall det kommer en liten köldknäpp innan man vet att värmen är här för att stanna.
Måste komma ihåg att köpa lite fler vakumpåsar. Märkte att det är ett flertal jackor som kan behövas vakumförpackas, som redan ligger nerpackade och tar alldeles för mycket plats.
Hoppas det finns något uttag nere i källaren så man slipper ta med hela den kartongen upp till lägenheten.


Imorgon är det vårt sista babysim. Trisst med ändå skönt! Är inte mycket för att vara inbokad på saker vecka efter vecka. Men sen är det ju så himla roligt när vi väl är där. Och det märks ju nu att Vilmer tycker det är roligt.
Det finns ju ytterligare en kurs att gå där vi är. Vi får väl se om vi kan klämma in det innan sommaren. Men just nu är vi nöjda som det är.
MEN självklart vill och kommer vi ju underhålla Vilmers simkunskaper. Vi vill ju inte att han ska glömma bort allt. Vi kommer troligtvis inte gå så ofta som 1 gång i veckan men i bästa fall varannan eller var 3e vecka.

Nu ska jag gå och lägga mig och innan dess......väcka min snarkande sambo i soffan mittimot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0