Vår stora lilla älskling

Detta råkade Vilmer ut för igår.

4e klippingen. Fast första räknas nästan inte eftersom det bara var luggen vi tog då. Jodå...hårväxten kan man inte klaga på iaf :)


Och här är resultatet. Blev först lite ledsen för jag råkat klippa bort alla fina lockar men nu så här i efterhand tycker jag faktiskt att han är riktigt fin i det. Ser plötsligt så stor ut :)


Efter ett för en gångs skull positivt besök hos Bvc gick jag och Vilmer glada i solen för att ha en trevlig förmiddag med Maria och Julia.
Vad resultatet för vikten blev? Jo, 10870g stannade vågen på. Alltså drygt 1 kg mer sedan 1års kontrollen för 2 månader sen. Hurra! =) Så nu ligger han inte längre på -2 på viktkurvan utan mellan -1 och det normala.
Gud så skönt det är att han äntligen kan äta ordentligt!
2 cm har lillman dessutom växt på längden och är nu 79,5 cm lång.

Så här roligt hade Vilmer det hemma hos kusin Julia


Vatten är något av det bästa som finns. Speciellt om man får plaska så mycket att man dränker dom som står nära.

Lite senare efter barnens sovstund och en lugn stund i solen för dom vuxna kom mamma förbi och vi planerade lite inför en sak som komma skall.


Nu ska jag ut och röra lite på fläsket. Det är välbehövligt efter denna helgens svulleri och nästan två veckor sedan jag tränade sist.  Ajabaja Malin, inte hamna på latsidan nu!!!


Kommentarer
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Tänk vad stor han har blivit! Jag kan inte riktigt förstå att de "klagat" på hans kurva han ser verkligen välmående, frisk o go ut. Hur liten Ellie än har varit har vi haft tur med bra bvcpersonal, där har aldrig varit något tjat om vikten utan bara ett konstaterande att hon är en liten propotionerlig tjej.



Vad duktig du är som både powerwalkar o springer. Jag gör fortfarande inget annat än springer efter tjejerna :)



Kramar

2010-06-22 @ 20:40:31
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jädra vad hans hår växer, haha:)Det blev bra med klippningen, men han är supersöt i sina lockar också. Lite synd bara om han ska få det i ögonen hela tiden. Lova får ju det...med det lilla hon har. Nog fasiken är det som längst fram och hamnar i ögonen. Typiskt! Va söt han är när han plaskar i poolen. Lova har inte premiärbadat ännu;) men snart så! Ha det gott i sommarvärmen...Kram

2010-06-22 @ 21:06:48
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0