Snart så

Ska jag få gå och lägga mig.
Allt som skulle lagas idag är klart. Paj, kycklingrullar, dessert och focaccia. Nu väntar jag bara på att brödet som jag precis tog ut ur ugnen ska svalna. Misstänker att jag får ställa ut plåten på balkongen om jag ska slippa vara uppe hela natten.



Och om jag gissar rätt kommer jag nog inte sitta något vid datorn så jag berättar redan nu hur vår morgondag kommer se ut.
Alla vaknar pigga och glada vid 8 (helst) och äter frukost och leker lite granna.
Familjen går ut och leker lite om inte regnet öser ner ute. Kanske tar en promenix till affären för att göra en sista chansning efter dom förbannade pinjenötterna som jag letat efter.
Innan lunch beger sig Vilmer hem till farmor för att busa med henne, gammelmormor och gamlefarbror? (blir nog inte så rätt menmen) hela dagen. Jo, Robban följer också med.
Därmed är jag själv hela dagen och har massa tid att fixa iordning inför kvällen.

Jag ska göra två olika sallader, två kalla såser, göra iordning mig, springa upp och ner 1000 ggr med drickor, alkohol, mat, tallrikar, ljuslyktor, stereo och allt annat upp till utsiktsrummet. Man skulle haft en dra-maten till såna här tillfällen. Eller en skrinda. Haha!
Förhoppningsvis kanske Camilla kommer lite tidigare och hjälper till. Inte för att det behövs men alltid trevligt att ha sällskap när man grejar.
Och förhoppningsvis blir jag klar i good tid så jag bara kan slappa lite innan alla goa tjejer kommer kl 18:00. Det slutade med att vi blir 11 st efter lite avhopp och tillkommande. KUL ska det bli!
Och det verkar vara fler än jag som är laddade.
Måtte det inte bara bli sån här storm som det är ute nu. :/

Gonatt gonatt!





Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas att ni får en kanonkväll!!! Ska bli roligt att se bilöder för det tar jag ju förgivet att du lägger ut =).

Kram

2010-06-12 @ 10:14:54
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Elin

Låter ju hur smaskigt som helst :) Hoppas att ni får en riktigt lyckad kväll!! Kram

2010-06-12 @ 12:31:52
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Jennie

Ha så kul, Malin:)

2010-06-12 @ 18:16:50
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hoppas ni har superkul!!!



Kramar

2010-06-12 @ 22:34:43
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0