Uppochnervända huset

Här är allt minst sagt uppochnerpå idag!
Egentligen skulle jag och Vilmer hem till Cecilia i min mammagrupp på lunch. Var längsedan vi såg dom allihop. Men av massa anledningar blev det tyvärr inget!

Natten som inte har gett så mycket sömn gjorde att jag och Vilmer sov länge imorse, förutom en välling vid 6snåret. Och efter det så var det ingen ordning på något.
Vilmer åt gröt först vid 11 istället för 9.30. Sedan vägrade han sova middag så jag fick ta in honom och plocka av alla ytterkläder. Svinnöjd skrattade han åt mig! Triumfen lös i ögonen på honom som om han tänkte "Haha, jag vann över dig!" 
Sittandes i mitt knä några minuter senare gjorde han nr 2. Förklarade saken varför han inte ville sova! Efter det var han piggare än en mört och fick leka en stund på golvet medan jag plockade lite i köket. Då kom det ytterligare en laddning!
PLötsligt var klockan närmare 13 och det var egentligen dags för lunch för mörten. Men jag körde en komprimiss och gav honom lite mellanmål. Smörgås med färskost, yoghurt med banan och nåt mer på burk. Själv fick jag ÄNTLIGEN frukost i mig! 
Min smoothie var mer än god tyckte Vilmer som fick smaka. Banan, clementin, frusna hallon och jordgubbar samt lite yoghurt. Har i två dagar försökt att lära honom att använda sugrör men det är goare att tugga på det.

När jag väl la honom i vagnen för att sova slockade han på 2 röda. Undrar hur länge han ska få sova så inte hela dagen och kvällen blir fel tidsmässigt?

Nu ska jag iaf sätta fart och duscha och städa undan lite innan Vilmer vaknar igen.

I eftermiddag ska jag på synundersökning. Misstänker att jag behöver glasögon eftersom jag har konstant huvudvärk och ögonen svider när jag sitter vid TVn och datorn. För att inte prata om hur det var på bion. :/
Var en brillfisk när jag var drygt 15-16 och ett tag framåt. Inte på heltid men när jag skulle läsa och se på TV behövdes dom. Men ju mer slitna glasen blev på mina glasögon använde jag dom allt mer sällan och har inte sedan dess tyckt att jag har behövt dom. Men nu känner jag igen något inte är som det ska.

Vi får väl se om jag blir en brillfisk igen efter idag!


Snyggomalin i någons glasögon på en kräftskiva i Trollhättan höst -07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0