Gårdagens inlägg

Ja, detta skulle egentligen skrivas klart och läggas in igår men efter Vilmer vaknade gick det inte att somna om honom och vi var uppe till ca 01:30. Jajjemensan! Det var party igår...trodde Vilmer!
Men här kommer inlägget. Orkar inte ändra något utan ni får låtsas att det är måndag och inte tisdag när ni läser det! ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För ovanlighetens skull har Vilmer vaknat IGEN! Undrar när han ska lägga av med dom dumheterna? Och VAD vaknar han av? Är så underligt! Måste ju vara tändera...som aldrig ploppar ut. Dom bara ligger där precis under tandköttet, bråkar och vill liksom aldrig bryta igenom.
Robban är inne i sovrummet och försöker somna honom men jag tror att det är lönlöst. Han tjuter som en tok där inne.

Igår var vi ju nere vid Hinsholmen och och skridskor. Eller ja, Linnéa och Niklas åkte. Niklas åkte en kort stund, för att sen springa med skrillerna till land och kasta av sig dom. Så skna var dom att ha på fötterna!
Jag kämpade på mig mammas 45 år gamla skridskor. Strl 38 sa hon attdet var. I h*****e heller att det var säger jag! ;) Mina fötter låg dubbelvikta i dom men jag kämpade mig ut på isen för att åka lite med Linnéa. Men jag klarade ca 1 min innan jag stapplade tillbaka och i ren panik snörade upp dom för att ta på mig mina sköna fårullskängor.
Synd att man inte inte har ett par skridskor. Hade vart kul att åka lite. Speciellt nu när man kan åka på havet! Kanske ska ta en titt på Tradera?!
Vi tog en kall men mysig fika efter skridskoåkningen. Vilmer fick gröt, som tyvärr kräktes upp en massa. Som tur var hade vi tagit med en burk med frukt och yoghurt till honom. Vi andra drack varm choklad och mjuk pepparkaka för att hålla värmen.


Linneá på väg att trilla

Jag som stapplar ut i dom alldeles för små och stela skridskorna

Kan man inte gråta får man skratta åt det

Två stycken som gör rätt i att bara kolla in spektaklet på håll

Camilla och Isabella på promenad

Lite senare på eftermiddagen åkte jag och Camilla till torget för att undersöka Villages totalrea. Det var väldigt utplockat så vi gick därifrån tomhänta. Det enda som jag kom hem med var tre bodys till Vilmer.

I förmiddags körde jag och Vilmer mamma och Kai till Landvetter. Dom ska ligga och gotta sig på en vit strand i två veckor i Thailand! Fuskisar!!! 1 vecka i Krabo och 1 vecka på Koh Lanta. Precis dit jag och Robban planerade att åka. Men tyvärr blev aldrig den resan av. Tror det var pga av våra husplaner. Som också gick i stöpet. Så kan det gå!

Såklart vaknade vi alldeles för sent, som det brukar bli efter en vakennatt. Fick hasta i Vilmer en välling, på med kläder på oss båda,värma vatten och ner med det i en termos, ta med grötpulver i en låda, göra två mackor och varm choklad i en termomugg till mig. Frukost hemma hanns inte med!
När vi vinkat av mamma och Kai satt vi i bilen och åt frukost medan glada lättklädda människor drog sina resväskor mot Avgångar/Incheckning. Vi grät en skvätt jag och Vilmer och tyckte synd om oss själva för vi inte har någon resa till värmen att se fram emot ;)

MEN, vi har ju faktiskt Idre att se fram emot! =) Mmm.. va mysigt det ska bli att åka bräda, lufsa runt i underställ dag och kväll, varm choklad, lunch i backen, kanske lite after-ski, pulka-åkning med Vilmer och dom andra barnen, eldande i den öppna spisen, bastubadning, lapa sol i såväl backe som på promenader, bada i bassängen och mycket annat roligt!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag antar att det var du som kommenterade nyss, men bloggadressen syntes inte. haha ja man är ju inte snygg, jag filmade Johan när han gjorde det och jag skratta som en gris i bakom kameran =).Om du har ett wii så kostar wii fit plus ca 1090:- annars får du ju såklart köpa konsollen för ca 1990:- . Ja du, jag fångar rockringar det är då jag slänger med armarna =). Det där andra fjolliga med händerna är bara så som jag är =D.



Kram

2010-01-19 @ 23:04:25
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Jennie

aj aj, det där ser inte alltför skönt ut;)

Gud, vilken chamör han är redan lille Vilmer, kollade fotona från träffen:)

Kram

2010-01-20 @ 00:30:18
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0