Uppfräschning

Gårdagen var en rätt lugn dag. Jag och Vilmer hade lite lösa planer att träffa Elin och Noel men det bidde ingenting med det.
Istället gick vi och mötte upp Maria och mamma när dom skulle hämta Julia på förskolan. SEdan blev det fika hemma hos dom.
På kvällen åkte jag och Maria till IKEA för lite nödvändig och onödig shopping.
Detta är vad jag kom hem med


En bokhylla till Vilmer så lite utav hans saker får en finare plats än golvet och i lådor.


En ny fin lampa till våra hörnfönster i sovrummet, istället för den gamla sletna jag tog över från Maria. Som hon hade när hon flyttade hemifrån :O


Petskydd nu när larven är igång


En ram till förstoringen på Vilmer


En korg till Vilmers nya bokhylla för småpryttlar. En har vi sedan innan.


Förvaring till ännu mer leksaker


Matskålar kan man aldrig få för mycket utav


Blockljus kan man aldrig få för mycket utav heller

X6
Förvaring för alla CD-skivor så inte Vilmer får tag på dom


Halkmatta till badkaret. Bra för unga, gamla och barn


Ljushållare till mamma Gunillas alla hemmastöpta ljus. Här ska det eldas!


Tror det var alles!

Idag hanns inte med lika mycket som jag hade hoppats på.
Planen är att försöka få lite mer plats och ordning här, med tanke på hur litet vi bor. Vi måste börja få lite struktur på saker och ting!
Bokhyllan och CDstället i sovrummet ska få flytta ner i källaren. Istället ska skivorna packas ner i genreordning i dom ovan nämnda lådorna, böcker ska ner i källaren. Förutom en del favoriter och pocketar. Där kommer klädkammern in. Men jag kommer till det strax.
Vilmers nya bokhylla ska bredvid hans säng. Sedan skall den lilla nuvarande bokhyllan som står där in brevis vår byrå på andra sidan sovrummet. Där har jag planer på att försöka få plats med våra fotoalbum. Är så tråkigt att dom är i klädkammaren och dammar.
Ska som sagt försöka få lite ordning på hyllan i klädkammaren. Lite kanske man får ner i källaren, fotoalbumen åker ut, lådorna med CD-skivorna ställs dit på hög och lite böcker läggs dit i någon slags förvaring.
Det låter mest som om vi bara flyttar runt saker och det kanske vi gör. Men det kommer förhoppningsvis se lite bättre ut sen mot vad det gör nu.
Får väl lägga upp bilder på det.

Imorgon hinns det troligtvis inte med så mycket fixande .
På förmiddagen ska vi allihop hem till mamma och Kai på fika. Jag tänkte ta mig en långpromenad medan Vilmer ändå sover middag. Maria hakar på med Julia vid Pärtan. Robban tar bilen eftersom vi behöver den sen.
Efter fikan lämnar vi Vilmer hos mamma och Kai för att se Snabba Cash. Åh va jag har längtat!! Egentligen var det ju meningen att vi skulle se Avatar men det får bli en annan dag.
Ska bli så kul att göra något bara jag och Robban. Men det lär kännas lite tomt och konstigt! :)


Vi hade Lena här på middag idag. Vilmer var på sitt bästa humör och showade loss med alla sina konster. Larvning, klappning av händer, vinkning, flörtning, några illtjut och vridande av sin napp.
Han fick två jättefina böcker "Min första bok om ord" och "Min första bok om siffror" Han älskade dom! Många fina färger och rejäla bilder! 
Lena fick agera testperson när vi lagade en helt ny rätt. Men den fick väl godkänt av både henne och oss! Basilikabiffar i tomatsås med ris till. Recept från någon utav mammas tidningar.
Mycket mumsigt!

Men shit va klockan blev mycket! Nu måste jag verkligen hoppa i säng, om jag ska orka upp imorgon bitti. Tur att man har en liten sjusovare till son! Bra att han brås på mig med den biten! ;)



Kommentarer
Postat av: Jonna

Snygga fina saker! Vad underbar halkmattan var.

Alltid lika trevligt att shoppa loss på Ikea.



Kram

2010-01-16 @ 19:49:58
URL: http://jonnas-blog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0