Vilmers hosta

Idag var jag med Vilmer på vårdscentralen för att kolla upp hans hosta ytterligare en gång. Men som väntat fick man samma svar som på barnmedicin. Att det med all säkerhet är förkylningshosta. Och att det visar sig på olika sätt hos olika barn.
Dessutom frågade hon om det är mitt första barn. Vad menar hon med det? Att jag inte hade brytt mig lika mycket om det hade vart mitt 2a eller 3e barn? Underligt resonemang. Jag tycker inte jag är onormalt nojjig. Vilmer har ju faktiskt haft denna hemska hosta från och till sedan oktober.
Tyvärr har Vilmer inte hostat en enda gång vi varit på barnmedcin eller vårdscentralen med honom.
Dom tyckte ändå att när han ändå verkar vara sig själv, äter bra och dricker bra så är det nog ingen fara med honom. Vi skulle försöka vänta ut det som dom sa.
Suck!
Men blir det inte bättre nu framåt våren tänker vi gå tillbaka.

Vi kom hem med en hostmedicin vid namn Lepheton. Den ska vi ge honom 2,5 ml innan han ska sova.
Han hostar ju så mycket på nätterna också så det måste ju störa hans nattsömn stackarn. :(

Hoppas detta hjälper honom lite nu!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Usch, nu blev jag alldeles kall inom mig, det är ju såhär Lova också haft det sen i okt. ungefär, hostan har kommit och gått, nästan uteslutande nattetid. Fast jag har ju varit säker på att det är förkylnings-relaterat iom att näsan varit täppt och runnit samtidigt. Men hur säker ska man vara? Jag ringde BVC och vi skulle inte medicinera mot hostan, tyckte dem! Men det är skit jobbigt, för både dem och oss, Lova vaknar ju av attackerna och vägrar somna om. Förra veckan var jag helt slut pga detta! Vad är det för fråga att ställa, om det är första gången du blir mamma? Fördjävligt! Oro för sina barn har man ju ändå, förhoppningsvis. Det är väl bättre att komma en gång för mycket än inte alls. Kram

2010-02-04 @ 23:00:31
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tror inte att hon menade något elakt med attt fårga om det var ditt första barn, men det var lite klumpigt så förstår att du blev lite stött. Hon borde ju förklarat varför hon frågade.



Tydligen så är det vissa barn som får mycket sånt här, men det lättar ju inte en mammas hjärta att veta att det är fler små stackare som har samma problem. Man vill ju bara få en lösning. Håller tummarna för att det snart går över och om det inte gör det så stå på er så att han blir ordentligt testad.



Jag vet inte om tex astma kan utvecklas i så tidig ålder men det finns ju många saker som kan utveckla ihållande hosta.



Kram

2010-02-05 @ 07:12:51
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Elin

STackars Vilmer, hoppas medicinen hjälper nu!

De frågar nog om första barnet, för då kan de avfärda en med att vara en "orolig och nojjig förstagångsförälder" tyvärr...

2010-02-05 @ 09:05:22
Postat av: real old tom

Jag blir galen på alla som frågar om det är första barnet, så när man fått sitt andra eller tredje så bryr man sig inte längre? Då blir man aldrig orolig utan skiter i barnes besvär. Skitsnack. Nej finns INGEN anledning att ställa den frågan, det har inte med hans hosta att göra. Oj här eldar jag upp mig som bara den.

2010-02-05 @ 20:15:26
Postat av: Malin själv

Jennie H: Jo jag tror tyvärr att hon frågade det så hon skulle kunna avfärda en med att man är nojjig.

Det fanns liksom ingen anledning för henne att ens fråga det :/ Det har ju inte med Vilmers hosta och göra.

Detta är mer än vanligt att dom ställer den idiotiska frågan. Den är bara för att "trycka" ner en lite tyvärr!

2010-02-06 @ 00:47:47
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0