Fullspäckat schema

Ber om ursäkt för det dåliga bloggandet. Har liksom inte haft så mycket tid till det, även om jag velat.

Denna veckan är en väldigt social vecka för mig och Vilmer. Kul! Dagarna har bara flugit förbi.
Igår hade vi spontanbesök av Lisa och Axel. En kortare promenad i sol och blåst, lite mathandling och fika och lek hemma hos oss. Tyvärr blev det en kort lekdag då vi skulle hem på middag hos Robbans mamma vid 15tiden.

Axel skulle laga Gulaschsoppa till middag sa han och plockade ihop alla ingredienser alldeles själv.


Bollar är fantastiskt kul!


Axel ville inte alls leka boll med Vilmer utan ville helst krypa in under skinnet på Lisa.


Var ju nån vecka vi var hemma hos Lena så det var lite utforskande blickar sen kände Vilmer sig som hemma igen. Han flörtade och skojade som vanligt med farmor, som hade svårt att hålla sig för skratt :) Tyvärr glömde vi kameran hemma och tog bara med Lenas kamera så jag har inga bilder att visa upp. Var hemma runt 20 och ytterligare en stund senare var Vilmer i säng, och sov tack och lov som en stock hela natten.
Vid 7 vaknade han och jag skyndade upp och gjorde en välling som slukades. Sen slockade han på nytt. Härligt tänkte jag och la honom bredvid mig i våran säng och somnade om nästan innan huvudet landade på kudden.

Dagen har bjudit på en hyfsat lång härlig promenad i vintersolen och fika hemma hos syster Camilla med barn. Även Maria och Julia var med.
Camilla hade köpt semla till fikat. Livsfarligt! Så nu har jag ätit semla TVÅ dagar i rad. Hur ska detta sluta?? Jag som måste ta tag i mig själv och få ordning på min kropp en gång för alla. Tur att man är ute och går en del igen iaf.
Egentligen låg Ikea på schemat men efter många om och men så valde jag och Vilmer att stanna hemma då klockan blev för mycket.
Papi Robert jobbade över till sent ikväll så när jag och Vilmer slutligen kom hem vid 17-18tiden så var det mat, bad, bokläsning och lite annat innan det var sovtime för vildmusen.
Även idag verkar han sova som en stock! Skönt!

Imorgon är det promenad med Elin och Noel som gäller kl 10. Sen blir det fika hemma hos dom.
Efter jobbet plockar Robban upp oss för en tur till båtmässan.
Nej, vi ska inte gå dit för andra gången. Det blev aldrig av att vi kom dit härom dan. Klockan blev till slut för mycket.

På lördag ska vi till Åby och bada med Maria, Calle och Julia. Det ser vi fram emot! Första gången i bassäng för Julia, så det ska bli kul att se hur hon reagerar :) Det blir lilla äventyrsbadet och den 34gradiga bassängen är det som står på schemat.
Hade velat hitta sådana där armpuffar til Vilmer som han har på babysimmet. Eller simring. Undrar vart det finns till så små barn? Han är ju en hejare på att hålla balansen i dom nu.


Ne.. nu ska ni slippa mitt pladder ...om ni ens orkat läsa så här långt menar jag ;)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0