Söndagsmys måndagsfikor och tisdagsslapp

Söndagen bestod av familjemys. Minns knappt vad vi gjorde. Tog oss en promenad, lekte och åt god middag. Annars hände det inte så mycket.




Alla hjul är klart roligast nu för tiden


Det ska börjas i tid


Ge mig kameran så jag kan ta några snygga kort på dig me!



Mamma skriver i årsboken och Vilmer leker


Vår goa middag. Hemmagjord Ceasarsallad med vitlöksbröd till!



Igår hade jag och och Vilmer en förmiddagsdejt med Elin och Noel. Vi gick en lång härlig promenad här ute i krokarna, på hoppiga trottoarer, snömoddiga vägar och uppför branta backar. Efter 1½ 2 timmar var vi välförtjänta av en fika hemma hos oss.
Lite lunch för barnen, lek för stora och små och fika för oss sedan bar det iväg igen.




Vem var det som ropade på mig?


Det var jag!

Vi promenixade ihop och skilldes av utanför Elin där jag skulle ta av mot mamma och Kai.
Tyvärr fick jag svänga av då fikan hos henne blev instädd pga av ett missöde på jobbet. Istället blev det fika hos Maria och Julia. Robban fick jag ringa och meddela att det bara var att vända, då han satt i bilen på väg mot mamma.
Mamma hann dock med en snabb kopp kaffe innan det var dags för alla att ge sig av hemåt.


Vilmer provade Jullans snajsiga solbrillor


Va sa du sa du?


OK då! Det är bara för din skull mamma som jag sätter på mig dom här igen!

Idag är det en riiikig slappedag för mig och Vilmer. Lite dels för han han somnar/sover så dåligt på kvällarna. Så ett antal dagar på rad så har vi varit uppe till drygt 24. Det är säkert fler tänder på gång. Det är ju betydligt fler bajsblöjer om dagarna nu än vad det normalt brukar vara.

Idag har jag varit duktig och tagit itu med jobbiga telefonsamtal. Eller ja..jobbiga och jobbiga. Men iaf. TryggHansa, If, Folktandvården och Mvc.

Den 16e ska Vilmer få komma till tandläkaren för första gången. Tur att han inte vet vad som väntar honom. Ne, dom ska säkert inte ens titta i munnen på honom utan med all säkerhet bara informera oss om man massa saker... som vi med all säkerhet redan känner till ;)

Nu medan Vilmer sover middag är det dags för mig att ta en snabbdusch så jag är klar tills han vaknar. För sedan ska vi hämta papi på jobbet och dra till båtmässan.
Det är då våren startar. Efter båtmässan! om man bortser från all snö då! :)


Kommentarer
Postat av: Carolina

Låter som att ni har fullt upp, mysigt :-) kram

2010-02-09 @ 19:03:19
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Elin

Härliga bilder! Söta Vilmer i solglasögon, kommer bli snajsigt i vår och sommar :)

2010-02-10 @ 21:06:32
Postat av: Jennie

Söta Vilmer, han är för go! En stor puss från Lova, hon paxar honom redan nu, hihi! Den fina gangstar-dressen har Lova också, bara älskar den! Åker ni båt på sommaren? Vi brukade också göra det, Per fiskar mycket på havet, men nu bor vi ju vid en patetisk insjö, så nu är det slut på det goda livet..(läs mitt sista inlägg, så förstår du varför jag är så ironisk) ;) Kramar från skåningarna

2010-02-12 @ 00:09:39
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0