Inget kalas

Idag har vi fått ställa in våra kalasplaner. Igår kväll när jag var ute med tjejerna på afterwork så blev Vilmer sämre. Robban ringde när jag var på väg hem vid 23tiden.
Då hade lillskrutten 39,3 i temp, och hängde i famnen på Robban som en trasdocka.
Vid 01tiden fick vi till slut somnat honom och sov relativt bra inatt.
Robban var uppe och gjorde en välling till honom vid 4:30, och efter den somnade han om. Vid 8 gick vi upp efter en kaskadspya av välling i sängen :(
Då hade han 39,4 i temp så vi valde att åka till Västerakuten med honom.
Som tur var behövde vi inte vänta alldeles för länge. Var väl tack vare att vi var där när dom öppnade.
Dom tog sänkan på honom, men den låg på 13 som är fullt normalt. Skönt! Känns bra att veta att han inte hade öroninflammation eller lunginflammation som vi har trott. Det är bara ett virus som han har åkt på.
Stackarn på var helt slut på väg hem så han somnade i bilen. Och som tur var fortsatte han sova när vi bar honom upp från bilen och under tiden jag plockade av honom overall och allt. Nu ligger han och Robban och sover tillsammans i vår säng.

Jag själv var så hungrig så jag svängde ihop en gourmetlunch. Potatis och purjolökssoppa på påse som man blandar ut med vatten. Knaperstekte lite bacon som jag slängde i. Inte på långa vägar lika god som hemmagjord men den funkar. Det det har jag en lyxig sallad innehållande gurka, tomat och avocado med en sanslöst god citronolivolja och dadelbalsamcremé från min favoritaffär i Haga. Olivolja Etc.
Sedan har jag även en grov fralla med färskost på, samt ett glas vatten.
Tjusigt va?! ;)

Ikväll blir jag och vildmusen ensamma hemma. Robban ska ut med sina kopmpisar som ska fira honom lite i efterhand. Det blir fotboll och mat på Biljardpalatset. Sedan skulle dom sitta och spela poker på en kompis jobb. Det blir en kul kväll!

Själv var jag ju som sagt på afterwork med tjejerna igår. Det var jag, Jenny, Maria, Ebba och förvånande nog Jenny (som bor i Sthlm. Vi hade ingen aning om att hon var i GBG. Kul! Det var längesen).
Vi satt på Locatelli och drack vin, mumsade oliver, annat smått och gott och skvallrade till 23tiden när vi rörde oss hemåt. Det var inte så kul att sitta kvar när det fylls på med folk som går ut för att festa. Inte när man själv är praktiskt taget nykter. :)

Vi var en sväng på torget igår efter Robban slutade jobbet.
Stackars Vilmer som fick slänga runt i affärer.. men då var han ju bra....trodde vi :/
Men efter en shoppingrunda kom vi hem med lite saker till oss alla.
Vilmer fick ett par grymt coola jeans från H&M. I strl 86 så kommer nog dröja lite innan han kan ha dom. Sedan blev det en luvtröja från Polarn & Pyret som jag har spanat in ett tag :) Också i strl 86.
Sedan en cool vårmössa från Nova Star.





Har även beställt lite kläder till honom på H&Ms hemsida. Allt i strl 86. han har ju 80 nu och kommer snart kunna ha 86 så det gäller att börja samla på sig.

Sedan hittade Vilmer även lite kläder som han ville önska sig när han fyller år sa han.

Den coola blå luvtröjan från Novastar


Jeansen från samma märke.


Och den svarta västen även den från Nova Star. Tänk att han har precis samma smak som sin mamma :)




Robban köpte sig några T-shirtar sen var han nöjd .
Jag kom däremot hem med lite fler saker.
Ett par ljusa jeansleggings och en tunn stickad vitblårandig långärmad tröja från Only, en beige T-shirt med nitliknade föremål på från Carlings och en par solbrillor från Gina Triqot.
Sedan åkte vi till Mandel inne i stan där jag hämtade ut ett par baggyjeans och en topp/tunika som jag köpt i deras nätbutik.
Baggyjeansen kommer jag nog leva i tills dom är så utnötta att det knappt är något tyg kvar på dom. Älskar dom redan.




Orkade inte ta kort på dom andra kläderna.


Nu ska jag ta hand om min lille hängige gubbe som har vaknat och ätit lunch alltmedan jag har suttit här och skrivit.

Hoppas ni alla får en trevlig lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Mycket tjusiga kläder du har hittat! Nova Star älskar jag och har handlat jeans till Lova därifrån. Smarrig lunch du fick till där, jag vet exakt vilken affär du menar, jag bodde typ 5 minuter från den;) kramar

2010-02-27 @ 22:20:33
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Vi gillar också Nova star, kanske mest jag.... När jag var gravid med Ellie köpte jag en hel uppsättning NS kläder till Siri. Tänkte att det kommer jag inte göra om när vi har två barn. Jeansen med mudd i st 86 har jag precis rensat ur. Siri har haft dem i 1,5 år, snacka om valuta för pengarna.



Stackars Vilmer som varit så sjuk, skönt att höra att han sover gott och blivit piggare!! Man blir så orolig när febern stiger och de blir slöa.



Vad härligt att komma ut med tjejerna. Lagom avslutningstid också. Kl 23, hög tid att krypa i säng. :)



Natt,natt.

Kramar

2010-02-27 @ 23:04:20
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0