Äntligen

Äntligen verkar det vara ordning på Blogg.se igen.
Skulle ge en uppdatering igår men efter x antal försök att logga in, som misslyckades, så gav jag upp.

Ser nu att jag inte skrivit sen i lördags.

I söndags var jag på Prinsessan och Grodan med Linnéa. Det var en uppspelt ung dam jag var och hämtade på förmiddagen.
När vi kom till Bergakungen gick vi först och hämtade ut biljetterna så det var gjort, sedan bar det av mot Mcdolnads för lite lunch. 
Strax innan filmen började köpte vi oss lite popcorn och dricka. Godis hade vi båda två kvar sedan lördagen.
Vi hade dom bästa sittplatserna man kunde ha. Satt på 7e raden där det är extra breda stolar och låångt fram till nästa rad. Härligt!

Filmen fick mycket väl godkänt av oss båda :) Det enda tråkiga var att den lilla eldflugan Raymond dog på slutet. Det var sorgligt och jag förstår inte vitsen med det alls  :/
 
Efter filmen skjutsade jag hem Linnéa och resten av eftermiddagen/kvällen var rätt händelselös.
Alla hjärtans dag är inget vi firar. Jo vi gjorde väl det när vi var nykära men inte längre.
Tycker att det mest är en plojdag. Blommor och presenter är roligare och ge bort och få alla andra dagar på året.

Igår var jag och Vilmer hemma hos Maria och Julia som på måndagar är lediga. Vi hade lite mysdag och gick inte hem förrän vid 15tiden då jag skulle ta mig till Life för att träna.
Har sagt ett par veckor nu att jag måste komma igång igen. Runt jul hände det något och jag kom av mig helt med träningen. Och det har varit segt att komma igång igen. Bl a för tidsbrist pga av massa andra saker som händer och sedan har inte orken riktigt funnits där.
Men igår kom jag äntligen iväg igen och det var underbart skönt att få röra på fläsket.
Sista gången jag tränade i december låg jag ju på 69,5kg. Alltså 4,5 kg ifrån mitt mål. Graviditetskilona är ju borta sedan tidigare. Startade ju på 71,5 och slutade på 97kg. Tacksamt att slippa ha dom att kämpa emot. Men det är ju fortfarnade några kilon som måste bort innan jag känner mig som mig själv igen. Sen så är ju inte en graviditet det bästa som kan hända ens kropp. Sladdermagen och annat löst bihang (bilringen) måste försökas tränas bort.
Är så tråkigt att inte kunna ha tajta kläder utan att man fortfarnade ser gravid ut när man står upp och har 100 valkar när man sitter ner :/
MEN man får faktiskt inte lov att klaga om man inte försöker göra något åt det! Så nu får jag se till att inte komma av mig igen.

Har även kommit igång med mina dagliga promenader igen. Dock inte riktigt lika långa och snabba som när vi har rena gator men iaf är det lite tyngre att vara ute och traska nu.
Idag promenerade jag till torget under tiden Vilmer sov. Kl 13 skulle vi träffa tandsköterskan för lite tandinfo. Var egentligen helt meningslöst då vi redan visste om allt som hon berättade.

Sedan köpte jag lite semlor och åkte hem till Maria, Calle och Julia. Mamma skulle hämta Julia på dagis, så tänkte bjuda på samlor eftersom det ändå är semledagen idag. Även Calle och Robban var med och fikade. Det var väldans smaskiga semlor från David Bagare. Jag prvade på nåt nytt och valde en wienersemla. Mums! :)





Kommentarer
Postat av: Jennie

Du är verkligen grym som lyckades ta dina mammakilon! Bra jobbat:) Jag var lite sen med att börja ta mina, en lathund, helt enkelt. Ganska gott att käka kakor med andra mammor under året som gått, det är väl därför. Jag har nog inte ätit så fel annars,men dessa j-a kakor som man helt plötsligt börjat tro att man förtjänar. Jaja, nu har jag gått ner 6 kilo på kort tid, men står still nu sen några veckor, det blev väl lite av en chock för kroppen. Jag går i rask takt varje dag, äter sallader på kvällarna istället för feta mål osv...Du ska se att du tar de andra kilona också, du har ju karaktär och disciplin på dig:) Kram

2010-02-17 @ 22:08:50
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0