Själv

Sitter här hemma och är ensam. Det är tyst och tomt runt mig förutom musiken.
Så här tyst och tomt kommer det vara tills på söndag.
Mina älskade har lämnat mig och åkt till Oslo, till farbror Jim, Tove och kusinerna Victoria och Theodor. Med på resan är farmor.
Klart jag kunde följt med men svågern min ska ha 35års kalas imorgon samt att jag tycker att vi har lämnat katterna själva lite för mycket det senaste. Så jag blir kvar här hemma.
Längtar redan ihjäl mig och fick kämpa för att hålla lipen borta när dom åkte.
Inte trodde jag att jag skulle tycka att det var så jobbigt att vara borta från Vilmer i två nätter.
Det har nog med avståndet att göra.
När vi har lämnat honom hos mamma dom gångerna jag och Robban fått egenkvällar har jag inte alls tyckt det vart jobbigt. Bara skönt.
Men denna gången är apjobbigt.
Är nog mest för att jag inte har något att hitta på idag. Jag som är mer sällskapssjuk än någon annan jag vet tycker det är sjukt jobbigt att gå här och inte ha något att göra.
Har väldigt svårt för att bara ta det lugnt och bara ligga och läsa eller kolla på en film. Får ta och ringa någon strax.

Imorgon kommer det nog inte kännas lika jobbigt. Då är det ju party och åker nog lite tidigare och hjälper till innan.
Söndag är det väl kurering som gäller. ;) Sen är dom hemma och jag får äntligen pussa på min älskade lilla bebis igen.

Haha, gud va töntig jag låter, jag är medveten om det. Men jag tror att alla ni som är mammor vet hur det känns?!
Detta är ju ändå första gången jag är ifrån Vilmer så länge. Tror det är annorlunda om det hade vart jag som rest bort och inte dom.

Ne...nu ska jag peppa upp mig och passa på att njuta av egentiden jag har! :) Pepp pepp!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Malin du låter inte alls töntig...!!!! Det är ju en helt normal reaktion. Innan har du kunnat åka till honom snabbt om något skulle hända och det kann du inte nu så det är väll inte konstigt att ditt hjärta blöder lite! Men det är nog nyttigt också! Ta hand om dig själv och ha det kanon på 35 års festen!! Kram

2010-08-06 @ 11:50:52
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Jag förstår precis. Försök njuta av lite egentid så är de snart hemma igen :)



kramis

2010-08-07 @ 14:36:01
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0