Ensam vaken

Ja här sitter man vaken. Det är nu äntligen mörkt och tyst här, och ännu mörkare i husen runt omkring. Troligtvis bara jag som är uppe vid denna tiden.
Vilmer ligger och sover likt en groda på mitt bröst. Så har han inte sovit sedan har var nyfödd.
Skulle kunna sitta här hela natten. Undrar om jag inte blir tvungen?! Lade ner honom nyss men då började han rulla runt och greja i sin säng. Det täppta för näsan kommer tillbaka då och han kan inte andas.
Vill inte riskera att hysterin börjar igen.
Fick somnat honom vid 19:30-tiden för att han sedan i vanlig ordning vaknade tjock i näsan och ledsen. Då var det lönlöst att somna om. Han fick komma upp, suga ur näsan och sitta i pappas knä, bajsade (också som vanligt nu för tiden) och var svinnöjd. Vid 22 fick vi somnat om honom och vid 24 vaknade han urledsen och det blev bara väre och värre. Jisses vad han skrek! Blev stel som en pinne i famnen och kastade huvudet hysteriskt bakåt om och om igen. Han blev totalt okontaktbar och otröstlig. Lugnade till slut ner sig och verkade somna om på min axel men kort därefter drog det igång på nytt. Samma visa om igen...Behöver jag ens säga att Robban också var uppe?! Efter vad som kändes som en evighet fick jag gett honom en Panodil supp och nu sitter jag fast här. Ska testa igen att lägga honom. Kan ju inte sitta upp hela natten.

vi försökte febrilt komma på vad det var som orsakade detta??! Jag har ju inte direkt ätit något konstigt idag. Det enda skulle ju vara lök men det har jag ju ätit mängder av gånger utan att han har reagerat så här. Tänder?? Ont i halsen?? Gud va svårt det är när han inte kan berätta eller visa vart han har ont.
Och så blir man så fruktansvärt ledsen och känner sig så maktlös när man vet att dom har så ont och man inte vet vad man ska göra för att hjälpa dom. :(


Nu ska vi se om vi får sovit något inatt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Stackars lille Vilmer... Har du gett koksaltlösning, finns både som droppar och som spray... sen finns det en recpetfri nässpray (för barn upp till 1 år) för de små också som jag fick tips om på barnmedicin, för jag tyckte inte koksaltlösning hjälpte så mkt...



Ring barnmedicin annars, så att de kan kolla hans hals och öron! Så kan man ju utesluta det om inte annat... hoppas han blir bättre snart, ä ju så jobbigt när de e sjuka!!!

2009-10-14 @ 08:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0