En lättnads suck

Testade en ny grej idag. När vi la Vilmer lade jag mig tätt tätt intill för att se om han kunde sova lugnare. Låg så 1½ timme, slumrade såklart till imellanåt. Men sen, som vanligt vaknade han.
Nu bryter helvetet lös igen tänkte jag.
Då hade han legat och oroligt vridit på sig, gnytt, och rynkat pannan ett tag. Visst så var han hysteriskt ledsen. Tog upp honom och satte oss i soffan. Där lugnade han sig på stört.
Och så lugnt och till och med glatt har det varit tills han somnade för ca 30 min. Fick precis lagt honom i sängen. Inte ett knyst sa han när jag skulle somna honom. Mysko?! Ja!
Undrar om det hjälpte att jag låg hos honom tidigare? Var det det som lugnade honom eller att han hade en bättre dag helt enkelt?
Vi skojade till och med lite innan jag somnade honom. Satt och kittlade honom och han skrattade nästan så han kiknade. Vår älskade lilla going! 

Det sorgliga var bara att jag och Robban skulle bytas av när jag låg hos lillfisen. Men då vaknade han till liv och började gråta och skrika. Så vi bytte tillbaka och jag la mig hos honom, och han blev lugn och somnade om. Varför kunde han inte känns lika mycket ro hos sin pappa? Känns så taskigt.
Men nu ska jag sluta skriva och lägga mig och sova.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Tia

Hoppas de blir bättre snart! men barn o har sina mamma/pappa perioder! Det kommer nog ordna sig!!



Kraaam

2009-10-29 @ 10:25:35
URL: http://emmatheresia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0