Då var det klart!

Äntligen är Vilmer vaccinerad! Känns bra!
Det var ingen kö när vi kom till bvc, bara en före oss. Det var väl inga som ville ge sig ut i detta vidriga väder som har varit idag.
Han klarade det jättebra och inga ledsna miner gjordes.
Efteråt gick jag upp till den nya vårdcentralen som har flyttat in ovanför bvc. Jag och Robban ska lista oss där istället för den gamla. Bättre läge för oss helt enkelt. Nära hem, jobbet och bvc. Kan inte bli bättre.
Där var det däremot mycket folk. Stackars henne som satt i receptionen. Vet inte hur många som under tiden jag satt där, kom in och frågade om dom kunde få vaccin. Och varje gång fick hon förklara att det inte finns något just nu, utan nu prioriteras alla barn. Möjligtvis kan dom sätta igång med vaccineringen utan vuxna under 40 i slutet på nästa vecka. Om dom har tur!
Då är det verkligen ingen idé för mig att boka tid hos dom. Kan lika väl vänta tills dom kommer till vårt jobb och vaccinerar. Det är ju bara veckan efter så.
Fick iaf inte listat mig där pga icke fungerande skrivare hos dom så det skulle skickas hem papper som jag kunde fylla imorgon. Hade ju kunnat promenera förbi imorgon men aja.. det går väl det också.
Vilmer somnade på stört efter vi kom ut och sov vidare ute på balkongen när jag gått hem. Men efter bara 1 timme vaknade han och gallskrek och gick inte att lugna. Stackarn hade troligtvis jätteont efter vaccinationen. Fick till slut gett honom en Panodil supp, satt mig i soffan med honom och efter ytterligare en liten stund utav gos, pussar, kramar och Drömmarns Trädgård på datorn lugnade han sig och blev sig själv igen. Tack och lov!
Men feber har han inte fått än, även om han kändes lite varm när vi lade honom för natten. Går och känner imellanåt men det verkar än så länge bra. Hoppas vi klarar natten!

Idag fyller min kusin Mattias 25 år! Ett stort grattis till honom!!!!!!
Tänker på allt vi har gjort och upplevt ihop under våra liv. Shit va fort tiden går!
Är så glad att jag har stått honom och min andra kusin Jennifer så nära hela mitt liv. Vi har haft mycket glädje utav varandra. När vi var mindre var vi nästan som syskon så mycket som vi var ihop. Bodde grannar när vi var små, mamma var dagmamma åt både mig och Mattias (Jennifer var för liten), har alltid rest ihop, vi fiskade ALLTID krabbor ihop nere i Fiskebäcks hamn under bryggorna, sovit över hos varandra och mycket mycket mer!
Vi kanske inte umgås lika mycket nu som förr men det är ändå alltid liak kul att träffa dom!

Jag hoppas och tror att Vilmer kommer uppleva lika mycket glädje med alla sin underbara kusiner som jag har gjort med mina =)
Och jag tror att Linnéa nästan kommer vara som en storasyster för honom så mycket som hon håller av honom! =) 
"Jag längtar så mycket efter hans lilla kropp" Som hon sa när det hade gått en lång tid sedan vi sågs. =) Sötis!

Kommentarer
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Vad skönt att Vilmer fått sin spruta. Vi vaccinerades hela familjen igår. känner oss allmänt påverkade men det är glad att det är gjort!



Ha en bra dag!

Kram

2009-11-19 @ 10:50:38
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0