Snart är det bröllopsdags...

Lugn, det är inte vi som ska gifta oss. Men Robbans kompis Alex ska. På pingstafton, ute på Gullholmen.
Så imorgon ska ska familjen ut och leta klänning och skor till mamma Malin. Med x antal extrakilon ska jag alltså hitta en klänning som jag ser och känner mig snygg i. Och som brösten får plats i. Det kan ju bli spännande att se hur det ska gå. Hur fan gör egentligen tjejer som är storbystade i vanliga fall?? Tycker inte att jag får plats i någonting just nu.
Längtar tills dom blir lite mindre.
Borde väl egentligen vänta lite med att leta klänning tills närmare bröllopet i förhoppning om att jag ska ska gå ner några kilo till. Men det skadar ju inte att börja leta lite efter en iallafall. Så jag vet vad som finns i affärerna.

I lördags fick Robbans bästa kompis en liten Elliot. Grattis! Han var en rejäl klump på 4,5 kilo och var 55 cm lång.
Han och Vilmer kommer få det tufft när dom växer upp. Med pappor som spelat fotboll hela livet kan ni ju bara gissa vad som väntar dom små tallarna :)

Ang. mjölkstockningen för dom som undrar har febern lagt sig men jag har fortfarande lite ont i bröstet. Tror det är dags att ringa för rådgivning. Har ju hört om otrevliga saker som bröstböld av en tjej som haft det precis. Det kan utvecklas från mjölkstockning om man inte får bukt med den. Hon rekommenderade mig att kontakta läkare på Östra och be om penecilin. Får se vart allt detta tar vägen.


Kommentarer
Postat av: real old tom

Det hade varit väldigt roligt om det hade varit ni som skulle gifta er, ni får många brudnäbbar!!!



Skönt att brösten inte gör lika ont längre Usch, kommer ihåg hur jobbigt det var när man behövde kläder den mellantiden. Men du har ju inte mycket kvar att gå ner, DUKTIGT!

2009-05-15 @ 22:15:36
Postat av: Elin

Bröllop är kul! Vi ska på ett i helgen, och sen 3 till under sommaren/hösten! :) Mindre kul med kläder till bröllop just nu men jag hade turen att få låna en klänning av en kompis tills på lördag så det var skönt! Ville inte köpa nu, eftersom jag vill gå ner några kilon till, och då känns det onödigt att köpa klänning nu :)

2009-05-19 @ 21:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0