White Christmas

Det är heeeelt underbart! OM ni är vakna nu ser ni kanske liksom jag att det snöar ute. Ja, det snöar kopiöst mycket! Tänk att vi troligtvis får en vit och kall jul. När hände det senast? Minns bara regn och åter regn under flera års tid.
Är så otroligt roligt för alla barn!
Imorgon ska det köpas pulka till Vilmer. Sen ska vi ner till vår fina lilla damm där Linnéa ska få åka skridskor. Vi andra ska titta på och dricka varm choklad och varm blåbärssoppa. Och kanske mumsa på några pepparkakor?! :)
Jösses va jag börjar längta efter att få åka bräda nu. Maria som åker till sitt kära Åre imorgon, min kusin Mattias ska till Arvidsjaur nästa vecka, all snö som faller ute och tanken på att det är 2 månader och 3 veckor tills vi åker till Idre gör att suget blir värre och värre. Det var ju faktiskt snart 3 år sedan vi var iväg sist. Alldeles för lång tid!

Längtar!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja jag borde tutat på dig så kunde vi ju kört hem dig, det var ju otur. Ja jag hämtade upp Johan på vägen till honom.

Ja gud va härligt det ska vara att få vara ledig nu! Bara kunna vara. Ska snart köra Johan till tåget, sen blir det hem och mysa till det.

Låter häligt att åka skridskor på enn damm, det tillhör inte vanligheterna längre =). När vi var små så såg ju vintrarna ut såhär, men nu så blir man förvånad varje gång man ser snö.

Ska nog hämta mina termokläder på jobbet så att jag kan ta me min syysterson ut i backen. Hehe, mest för att jag älskar att åka pulka, men även för hans skull så klart ;)!

Hur blir det till jul? Firar ni hela släkten ihop eller vad har ni för treditioner?

Kram



2009-12-21 @ 11:55:27
URL: http://jennienennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0