Andra advent

Har varit en mysig advent idag. Om man blundar för "nya" Vilmers nattvanor.
Vilmer har...vill knappt säga det men.... börjat halka in i inte-somna-på-kvällen-banan igen. Det är grymt frusterande. Tror detta är 4e dagen i rad. Idag somnade han först vid 24. Suck!
Måtte det försvinna snabbt och inte hålla på som sist. Det klarar inte jag. 1 månad till av det där och jag hamnar på hispan.

Bortsett från det har det som sagt varit en mysig advent.
Vaknade sent, åt julig frukost iform av varm choklad, vörtbröd med ost och julskinka med rödbetssallad från charken.
Slappade på förmiddagen och på eftermiddagen gick vi ut på en promenad i det inte så mysiga vädret. Mysigare var det att kika på alla juliga hus man strosade förbi. Julstjärnor, ljusstakar och diverse olika ljusslingor i fönster, på balkongen och i träd mm. Julen är den tid jag nästan längtar som mest efter ett hus. Fast sommaren ligger iofs före!

Därefter gick vi hem till Camilla, Niklas och barnen där vi skulle ha lite adventsfika med dom och Maria, Calle och Julia.
Men innan den åt vi så lyxig middag att jag nästan inte vet vart jag ska ta vägen. Det gyllene M:et. Ja, McDolnads alltså! :)
Men sen så dracks det glögg, julmust, kaffe, åts lussebullar, saffransgifflar, skumtomtar, clementiner och mjuk pepparkaka och kollades på julkalendern. SOM nog var den mest OJULIGA julkalendern jag har sett. Stackars barn! Det mesta som görs nu för tiden är bara skit. Kan dom inte göra en riktig julkalender med massa snö och JUL så man får lite stämning. Hur juligt är det när allt utspelar sig i rymden. Nej, tacka vet jag Trolltider, Albert och Herberts jul, Sunes Jul och Mysteriet på Greveholm.

Titta och njut




Det sista ikväll fick jag gjort risgrynsgröt som skall avsmakas imorgon bitti. Mmm! Astrid var snäll och höll mig sällskap. Hon är go hon!






Nu måste jag kasta mig i säng! Blev på tok för sent idag igen. Det är kasst när Vilmer är vaken så länge. Man får ingen egen-tid alls.
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0