vad ska jag skriva här då?

Märker själv här hur intressant min blogg är nu ;)  Det är inte mycket man orkar med längre nu när det är så nära.
Dagarna flyter på rätt så bra ändå tycker jag, även om jag inte fyller ut dom med massa spännande saker.

Var hos min barnmorska igår igen. Blodtrycket låg på 150/85, har fortfarande lite protein i urinet, är svullen och har dessutom haft huvudvärk ett par dar. Suck! Jag vill inte få havandeskapsförgiftning! Hon sa att om det börjar flimra för ögonen när jag har huvudvärk eller om jag får ont högt upp i magen måste jag kontakta henne eller förlossningen så fort som möjligt. Dessutom ska jag ta det väldigt lugnt! 
Fick en ny tid på torsdag för att kolla blodtryck och protein i urinet. Sen fick jag även en tid tills på onsdag nästa vecka. men både jag och min barnmorska kom överens om att då ses vi nog inte ;) 1 dag över tiden.
Jäkla sammandragningar. *mutter mutter* Kan inte ens röra mig längre utan det kommer en. Kanske pyret som förbereder sig?! Man kan ju alltid hoppas!

Läste GP's artikel idag om överfulla BB :
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=487788
Hjälp!! Jag vill ju ingen annanstans än till Mölndal. Tänk om man blir skickad till Östra stället, eller ännu värre Trollhättan eller Varberg. Då vill jag iofs hellre till Varberg. Får försöka blunda för det och hoppas på det bästa bara.
 
Robban träffade en arbetskamrat (Bolke) till oss igår, eller ja, han är ju bara min arbetskamrat nu för tiden. Man glömmer lätt det. Han hade köpt grymma presenter till Pyret på tatueringsmässan. (Hur kunde jag missa den???? Suck!!)

 Mössan är dock väldigt stor så den lär väl passa till nästa vår antar jag :)  Han är snäll Bolke. 
Bara för nån vecka sen fick vi en annan napp av honom. Hoppas vi får ett napp-barn bara så dom kommer till användning.

Idag blir det så spännade att jag ska ut och leta amningslinnen och lite annat bra att ha saker. Bara Robban kommer hem med bilen så
.

Kommentarer
Postat av: Elin

2009-04-07 @ 16:07:24
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Elin

Coola nappar! :)



Jobbigt med blodtrycket, och protein i urinen! De gör ingen ytterligare undersökning då? Skönt att du ska dit på torsdag igen så att de har koll på dig i alla fall!



Hehe, kolla på amningslinnen nu så går säkert vattnet ;)



Kram Elin

2009-04-07 @ 16:08:46
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Maja

Shit pommes tösa....nu börjar de fasenemej bli snart ;) Hoppas verkligen de inte blir nån havandeskapsförgiftning...utan en söt liten bebis snart istället!!! Ta de lugnt så håller ja tummarna för att allt går finfint! Kraaaam

2009-04-07 @ 20:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0