Dåålig dag

Tog bort dom förra inläggen. Kanske råkade skriva för mycket. Men ibland behöver man bara få ur sig grejer. Kanske ska ha en lösenordsskyddad blogg istället. Eller kanske en egen dagbok som förr?!

Fasen, nu kom jag på att jag råkade slänga hela inlägget om vad som gjorts under veckan!!!!!!!!!!!!!!  :( Minns inte allt jag skrev så det går ju inte riktigt att återskapa. Fasen, kunde jag inte bara tagit bort inlägget från publicering :(
Allt går fel idag. En riktig jäkla skitdag har det varit rent ut sagt. Orkar inte skriva allt. Kanske är meningslösa saker men när sak på sak byggs på rinner till slut blir man bara så trött. Suck!
Men imorgon är en ny dag och det ska banne mig vara en bra dag.




Men jag gör väl ett försök till att skriva lite kort om vad som hänt i veckan.
I lördags under snöstormen var vi på Åby simhall med Vilmer, och han älskade det. Han har pratat om det under hela veckan. Speciellt om den stora gröna rutschkanan vi åkte. Efter någon timme där blev det McDolnads på hemvägen.
Tro det eller ej så har jag verkligen tröttnat på den maten. Både pga att jag mer mår illa efter satt i mig hälften av ett meal och + att jag får sådana kramper i magen utav det. Så numera brukar det nästan bara bli en cheeseburgare. Inte ens det tycker jag längre om så det blir väl till att lägga ner det helt och hållet. Synd att deras sallader är så förbaskat äckliga. Är ju så praktiskt att åka förbi där när man inte hinner eller vill laga mat.
Men tillbaka till lördagen ;)
Medan vi satt där och åt fullkomligt vräkte snön ner och jag bara mös. Jag älskar när det snöar. Ju mer desto bättre. 
Efter Vilmers sovstund gick vi ut och åkte pulka och byggde snögubbe på gården. Härligt!
Sedan var det lördagsgodis och Bolibompa med Marcus som gällde. ;)


På söndagen var vi hemma hos kusinerna och åkte pulka och härjade. Underbart väder och lagom kallt var det också. När alla började tröttna var det lunch och fika för stora och små.
Med mathandling på det och utan förmiddagsvila slutade det med att vi hade en liten kille som sov som en stock när bilen parkerades hemma. Och inte vaknade han av att vi bar upp honom, tog av honom jacka, satte honom i soffan och slog på tvn. Inte heller av att jag försökte väcka honom. Till slut tog jag till nåt som kanske inte är så bra. Coca Cola :)
Men visst, till slut efter några klunkar i sömnen vaknade han till liv. Haha!
Vad ska man göra när klockan är strax innan middagsdags?! Inte kan han ligga och sova då. Då tar man till det som fungerar :)



Denna veckan har väl flutit på ok förutom min förkylning. I början på veckan var den fullkomligt fruktansvärd. Måndag och tisdag hade jag sådan huvudvärk att jag inte ens kunde tänka klart. Igår hade den gått över men den kändes av då jag t ex skulle böja mig ner för att plocka upp något från golvet. Då dunkade det till ordentligt.
Idag är förkylningen mer under kontroll. Mindre snor, ingen huvudvärk men däremot hemsk rethosta.
Konstigt nog är den värst på jobbet. Fast det kanske inte är så konstigt. Luften där är ju betydligt sämre än ute och här hemma.

Annars har det varit lugnt denna veckan. I måndags var jag och Vilmer hemma. Åkte pulka och bara mös som måndagar är till för :)
i tisdags blev det vab pga att Vilmer vart vaken för mycket under natten. Bra var väl det då jag själv var krasslig med förkylning och huvudvärk. Den dagen blev väldigt lugn med en promenad till affären och lite pulkaåkning innan lunch. På eftermiddagen åkte Robban och Vilmer till Lena där dom blev bjudna på middag. Jag stannade hemma och kurerade min huvudvärk.
Igår var mamma här på en eftermiddagsfika när jag hämtat Vilmer från förskolan. Alltid lika trevligt!
Idag kämpade jag till 17:30 på jobbet i min ensamhet.
Dom flesta börjar droppa av vid 14:30 och vid ca 16 har den sista gått, normalt sett.
Vi har ju flextid på jobbet och börjar man tidigt som vissa gör så är man på jobbet vid 06:00. Även jag dagarna jag ska hämta Vilmer innan 14:30.
Dagarna jag lämnar honom börjar jag vid 08:00 och jobbar till 16:30. Segt att behöva vara ensam men nu har jag vant mig vid det. Det är värre dom dagarna jag behöver jobba in lite tid. Som idag. Är inte så roligt att stanna till 17:30 när man vet att Vilmer ska lägga sig senast två timmar senare.
men iaf. Thank god för flextid säger jag bara. Det är bara tack vare den Vilmer slipper ha så långa dagar på förskolan.

Men vi hann mysa och leka en del idag trots den korta stunden tillsammans.
Imorgon är det jag som hämtar. Tänk att vi (jag tror jag kan tala för oss alla tre) redan ahr vant oss vid att det är förskola på fredagar.
Det är ju iaf en kort dag för lillgubben. Hämtar honom efter 13:30 då vi jobbar kortare dag på fredagar.

Hoppas på en solig dag imorgon så vi kanske kan ta mellis i vår pulkabacke när vi kommer hem ;)
Och så hoppas jag på en friskare dag imorgon så jag är fit for fight för en kväll med tjejerna.

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0