Kiss och bajs

Nu för tiden behöver vi inte tjata att Vilmer ska gå på pottan. Det gör han med glädje. Fast endast om vi tar av blöjan och att den är av en längre stund. Så numera går han konstant runt med bara tröja och strumpor i det här hemmet :) Allt för att han ska vänja sig mer att det är på pottan man kissar.
Och jovisst kissar han där. Ibland mer ibland mindre. Vissa tillfällen när han ropat "kissat" så ligger det några stackars droppar där i botten. Sedan kan han springa tillbaka och kissa ytterligare tre gånger innan han är färdig. Kan säga att det blir lagom tjatigt när man ska torka honom, tömma och skölja pottan så många gånger inom loppet av 10 min.
Idag skulle han ha pottan inne i badrummet (ibland står den i vardagsrummet framför tvn), så vi sa till honom att han får gå in och kissa och sedan ropa på oss när han är färdig.
När han kissat sin andra eller tredje gång och Robban torkat sa han till Vilmer att han kan bajsa på pottan också om han vill.
Kort efter torkningen sprang han in på toa igen och ropade efter en liten stund "klar".
Jag och Robban tittade på varann förvånade. "Klar" hade han aldrig ropat förut. Och aldrig stannat kvar på pottan. Kors i taket tänkte jag! Har han börjar lyssna till vad man säger till honom?! ;)
När Robban gick in för att torka IGEN hade han minsann gjort nr 2. Svinstolt var han också!
Så det var alltså andra gången nr 2 gjordes på pottan.
Fånig som man är blev jag görstolt! Haha! Vad ens tänk förändras när man blir förälder.


Kommentarer
Postat av: real old tom

hurra vad roligt att du skriver igen, jag vet ju ändå vad ni har för er men det är jätteroligt iallafall.



Har massor av bilder till dig, sorterade i en malinmapp på datorn, skulle leta upp några, det blev 104 st så jag kan inte maila dom direkt :) skall se om vi har några skivor hemma.

Hej svejs

2011-09-21 @ 20:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0