Alexander!

Ja, så heter han, det nya lilla tillskottet i släkten :) Igår förmiddag blev jag alltså moster för fjärde gången. Och idag fick jag hälsa på honom! Så liten och så söt! Man glömmer fort hur små dom faktiskt är dom där nyfödingarna ;)
Fick åka dit alldeles ensam. Robban och Vilmer kunde inte följa med mig just pga att Vilmer är sjuk.
Det var en annorlunda men fin känsla. Det var bara jag, Maria och lilla Alexander. Det var inte ens andra nyförlösta med deras familjer där.
Vanligtvis när det föds barn i vår släkt kommer alla på en gång och hälsar på, men hösttider som det är, är det flera sjuka. Då går det inte att hälsa på en liten nyfödd.
Men iaf var det så mysigt att kunna sitta där och få hålla honom så länge själv och bara kunna prata med Maria i lugn och ro. 

Hoppas jag får se dom snart igen så man får klämma lite till på honom. Och så att Vilmer blir frisk så han får träffa sin nya lille kusin snart.
Han sa tidigare när jag skulle åka till BB att han ville "kjama honom". Och när jag kom hem och visade korten på Alexander och Maria så la han huvudet mot displayen på kameran och gosade med den. Söt han är!

Ja, som sagt är Vilmer sjuk. Och har varit ett tag. Tror det började med att han hade lite feber under helgen och var vaken natten mellan söndag och måndag. Sedan har det fortsatt hela veckan samt att han har haft en hosta som bara har tilltagit. Lite snor har väl kommit men det är hostan som är värst för stackarn.
Hoppas det släpper till nästa vecka.

Eftersom det har varit lite sjukstuga har det inte varit så händelserikt här i veckan.
Jag minns inte om jag skrivit att jag lär mig att virka :) Johodå minsann! Har börjat på det mest enklaste av allt, en halsduk! Haha! Har lite svårt att få den jämn menmen, vad gör det?! Man måste ju börja någonstans. Tanken är att det ska bli en sådan som inte har några ändar utan en sådan man kan göra en 8 av runt halsen....om ni fattar? =)
Men jag lägger inte ut någon bild på schabraket än! Haha!

Medan Maria och Kalle var på BB igår passade först mamma henne på morgonen och förmiddagen. Eftersom hon också är förkyld och hemma från förskolan tog jag över henne igår och hade två sjuklingar att ta hand om. Jisses va dom levde rövare då! Tror det var speciellt roligt för Vilmer som inte träffat några att leka med på ett tag.
Men det tog ut sin rätt imellanåt när han bröt ihop för småsaker och stortjöt.
Men va roligt det var att se dom leka så bra. Det har jag inte gjort tidigare. Dom höll varann i handen, kramades och pussades. Så gulligt! :)

Har skrapat ihop lite kort under den senaste veckan som gått.
Håll till godo!

Läggdags


Mormor är bra på att putta så man gungar högt


Så här brukar det se ut i denna soffan. ALLT ska dit, ALLT!!


Play-do-pyssel


Mera pyssel. Checka in gubbarna i hörnet! Han är grym min pojk! :)


Ett hus med en dörr och ett fönster.


Mer Play-do-pillande. Vilmers och min snögubbe. Vilmer var bara tvungen att lägga in en sista touch på sin innan fotograferingen.


Två sjuka men galna kusiner igår.


Strax efter Kalle hade hämtat Julia på eftermiddagen slockande han nästan i babysittern, som för övrigt står framme för vi ska lämna över den till Alexander. Kan säga att den är mer än poppis. Tydligen har han legat i den hela dagen här hemma. :)

 
Efter ha hämtat fram babysittern och två overaller till Alexander så tog jag äntligen itu med mitt stuvande av barnkläder. Allt från strl 74/80 till 92. Tiden går fort.
Se bara hur många skor som går åt på 2½ år. Nu använder iofs Vilmer dom röda, ett par stövlar och dom tre par skorna åt höger från dom röda är för hösten och vintern. Men det var bara så komiskt att rada upp dom. Tror dock det saknas nåt par i strl 20 och ett par stövlar som är på dagis.


När jag till slut var klar hade vi tre proppfulla kartonger med kläder från strl 50 och uppåt, skor och lite mammakläder. Allt nerpackat i vakuumpåsar. Är svårt att fatta hur mycket kläder det är när man bara ser kartongerna.
Jisses vad saker man samlar på sig. Tror vi dessutom har iaf två flyttkartonger med bebisleksaker och böcker, en kartong med diverse bebissaker som babysele, amningkudde och liknande, och ytterligare? en med mammakläder, gravidböcker och tidningar till förbannelse mm mm.
Vill ju inte gör av mig med nåt för det kommer väl förhoppningsvis en till bebis till den här familjen nån gång.
Och vem vet, Alexander eller någon annan bebis kanske vill låna något av allt :)


Efter flera dagar inomhus kan lite frisk luft göra underverk.


Eller?


Ne, nu ska jag lägga mig så jag är pigg till morgondagen. För då ska jag äntligen få träffa min goa Mia och hennes Douglas, vilket var evigheter sedan!

Godnatt och sov gott!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Grattis till din systerson!!! Det suger ganska bra i bebistarmen när man ser en sån liten en:) Vilka fina gubbar han ritar Vilmer, är grymt impad:)

Japp, det har gått åt en hel del skor...försökte räkna efter hur många Lova förbrukat under sin levnadstid och fick det till 12 par...den här lilla donnan kan återanvända sina kängor denna höst/vintern, men jag har ändå köpt ett par nya för storlek 22 lär inte funka ända fram till mars;) 23 är vad hon kommer att få ha nu framöver! Lova växer sakta verkar det som för hon kan fortfarande ha 86 i kläder! Fast nu handlar jag allt i 92 förstås.



Vilken fin Villervalla jacka Vilmer har!



Kram

2011-10-11 @ 22:35:54
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0