Julen är här

Eller är på gång i alla fall.
Sitter just nu hemma hos mamma och Kai i min ensamhet och syr ihop Vilmers julgardin.
Han fick välja mellan en vit och denna. Bra val!

Igår åkte alla stjärnor och ljusstakar upp hemma. Även mitt fina hjärta som dörrdekoration hänger uppe.
Imorgon ska det bara sättas upp ljusslinga på balkong, köpas adventsljus, mossa, strykas en duk så är allt klart.
Bara glöggen, pepparkakorna och julmusten som fattas.
Jag, Robban och Vilmer ska ha lite tidigt adventsfirande imorgon.
Robban åker nämligentill London med lite arbetskamrater imorgon kväll och kommer inte hem förrän på måndag f.m.
Så vi får passa på att ha lite glöggmys innan.

Nej, nu ska jag sy vidare så jag kommer hem någon gång.
Skall även laga en trasig Nono som gått en reva i. Jag vet....ovanligt! :)

En mycket trevlig sak är att idag var det andra och sista dosen av Vanquin (maskmedicinen). Är så förbannat trött på att städa och tvätta och maniskt torka överallt.
Vi och hemmet har aldrig varit så här rena kan jag säga. Får väl iofs fortsätta med manistädningen och tvättningen ett par extra dagar för att se till att skiten verkligen är borta. Blää!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0