Fredag imorgon

Skönt!
Det har varit en lång vecka hemma för mig och Vilmer. Visst vi har hittat på lite småsaker men det har allt kännts lite ensamt här. Samtidigt som han är världens goaste kan han driva mig fullständigt till vansinne. Han är ett sånt litet trotsmonster nu så det finns ingen hejd på det. Och han vet verkligen precis vad han ska göra för att jag ska bli tokig.
Visst jag ska ju inte låta mig påverkas av vad han gör för något, men när man snällt men bestämt gång på gång försöker säga till honom om saker han gör som han inte får göra och han totalt ignorerar det samtidigt som han stirrar på en då blir det tufft till slut kan jag säga. Som imorse t ex när jag säger till att han inte ska stå så nära tvn, som vi pratar om varje eviga dag. Då börjar han demonstrativt peta på tvskämen, slå på den med saker eller som nu imorse då: putta på hela tvn så den kommer i gungning. Kan tillägga att det är en LED och relativt ny. Ska alltså INTE petas på.
Gaaahhhhh jag blir tokig!!

Men nu är lilleman äntligen bättre och jag tror att det bara vart ett förkyningsvirus som satte sig på hans mage. 



Så här mysigt hade lilleplutt det igår förmiddag. Snö, vad ska man med det till?







Imorgon blir det jobb för min del och det ska faktiskt bli lite skönt. Då kan Vilmer härja runt med Robban här hemma.
På kvällen ska jag iväg på grejer jag inte kan skriva något om nu. Och på lördag ska jag och Robban på min svågers brors 40 års fest. Vilmer får sova hos mormor och morfar, vilket säkert blir mer än populärt som vanligt! :)

Gonatt!

Jo, en sak till:


Blir ni avis?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Stäng av tv:n i d läget och sätt på den igen först när han sitter/står där du vill. Detta fungerar ju nog iofs bara om det är han som vill se på tv:n :), men konsekvenser brukar fungera iaf på våra 1-3 åringar på jobbet.

2011-11-18 @ 08:27:49
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0