Utveckling pågår

Vilmer har under den senaste veckan börjat med en grej som enligt mig är anmärkningsvärt. Han berättar när han har bajsat. Det är stort det. Eller ja, han berättar även när han är på väg att bajsa eller att han bajsar.
"Bajs bajs" säger säger han.
Oftast berättar ahn det först när han är klar. Vår duktiga kille.
Det är mycket bra grej inför dagisstarten. Så han slipper gå med bajs i blöjan tills någon upptäcker det. Det är ju inte lätt att hålla koll på 15 barns blöjjor misstänker jag.

Ännu ett steg framåt i Vilmers utveckling är att han har två ggr sagt en tvåordsmening. Tjoho! :)
På väg från förskolan i onsdags höll han upp en röd liten plastbil och sa "båå bii"  (blå bil alltså)
Ja vi håller på och övar på färger här hemma och det är inte alltid så lätt att hålla reda på vilken färg som är vilken.
Men ändå, han sa blå bil =)  Tänk att man kan bli så uppspelt över en sån sak. Det trodde man inte innan man blev mamma.
Men iaf.... idag när Vilmer satt med sin Piggelin framför tvn gick Iris (vår katt) under hans stol och då sa han "heej Ia"  (hej Iris) 
Heja Vilmer säger jag bara!!

Inte så ofta man får skriva nåt i utvecklingslistan men dessa grejer ska få hamna på pappret.
Ja, utvecklingslistan är alltså sånt som Vilmer gjort för första gången.
T ex rullat runt, första tanden, första ordet och dylikt.  Är lite roligt att ha sånt.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Va underbart att han är medveten om sitt bajsande =)! Det är ju ett jättestort steg. Min systers lilleman sa till när han skulle bajsa och han bajsade på toaletten från 2 år ålder. När dom väl är medvetna om det så går det undan =)!

Hehe sen så brukar det vara ganska lätt att märka när barnen bajsat =), tyvärr är det jju offtast inte direkt luktfritt ;). Så oavsett om han säger det till fröknarna sen så får vi hoppas att dom märker det!

Tvåordsmeningar, gud vad roligt. Förstår att du blir uppsspelt och glad =)! Snart sitter färgerna också!



Jag är hos Johan och han är bra på att ta hand om mig. Han hämtar saker till mig när jag beehöver och han stod och lagade egna köttbullar och stuvade makaroner till mig igår =). Han kan han!!!



2011-01-16 @ 09:24:42
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Å det är så kul när de gör sina första två-ordsmeningar och tre-ordsmeningar! Man blir alldeles jättestolt och lipig och boken om Lova åker fram med en gång så att man kan dokumentera;)Lova säger också ordet bajs, men för övrigt pekar hon på sin blöja när hon vill byta. Det kan vara även pga kiss och att den är för tung, hihi;) Det händer mkt med språket nu sedan en tid tillbaka och det är något av det gulligaste jag varit med om:)

Ha det gott,kul att du kommit igång med skrivandet igen. Det kändes så tomt när du hade uppehåll där en tid....Kraaaam från Skåneland

Ps) shit va jag saknar Gbg när jag såg den där reklamsnutten du lagt ut! :(

2011-01-16 @ 13:42:30
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com
Postat av: Elin

Heja Vilmer!

Visst är det roligt när det händer grejer! Noel berättar också att han har bajsat och säger "Bajsa Nolle" och när man frågar "Å, har du bajsat?" så svarar han "Neee... mamma (pappa/momo/moffa/ bajs!" :)

2011-01-17 @ 21:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0