Tillbaka till verkligheten igen

Jaha, så hade denna helgen gått.
Imorgon är det måndag igen och Vilmers sista inskolningsdag. Sedan börjar allvaret. En ny tid i våra liv. Framför allt Vilmers. Det viktigaste av allt är att han kommer tycka om den nya delen av hans liv. Dagis eller förskola som det heter. Har fortfarande lite svårt att säga förskola ;) Det låter så stelt.

Helgen har iaf varit riktigt lyckad med lite blandat innehåll.
Vilmers inskolning i fredags gick kanonbra! Eller ja, han var ledsen när Robban lämnade honom men det märktes att det inte var på samma nivå som gångerna innan. Och det gick över fort efter Robban hade gått.
Sedan var det en lång dag för gubben då han skulle stanna till 14:30. Så det kändes allt jobbigt under dagen. Har inte tänkt så här mycket på Vilmer under jobbtimmarna sedan jag började jobba efter min mammaledighet.

Som sagt gick dagen bra. Vilmer både åt och sov vilket är kanon!!  Två hela timmar sov han och det är precis vad vi vill att han ska göra. Gör han det är det bara 30 min kvar efter det tills jag/Robban kommer och hämtar honom. På det sätter blir inte dagen så lång för honom.
Så jag håller tummarna för att han ska göra det imorgon också så det blir till en vana även där för honom.

I fredags fick jag aldrig sett min lilla älskling så lång tid, två timmar, eftersom jag skulle träffa lite jobbkompisar.
Ett gäng på fyra satt hemma hos Emma, lagade mat, kollade på handboll, förfestade och dansade en massa. Efter det lämnade vi av Niclas hemma och sedan promenerade vi tjejer till stan och mötte upp några andra från jobbet. Hamnade på ett ställe som var rätt trisst så kvällen dog där. Var väl bara bra det för jag var ändå inte hemma förrän efter 03.

Lördagen spenderade vi med att mysa hemma på förmiddagen tills Robban skulle iväg på lagträff med fotbollen. Det var en massa tävlingar, mat och öl inblandat. Sedan bar det av till stan för honom också.


Han börjar bli stor nu våran kille. Går själv och hämtar en bok, klättar upp i soffan och sitter där tyst och bäddrar :) Lilla älskling!!

Jag och Vilmer däremot åkte hem till mamma och Kai och blev bjudna på middag. Det var mys!
Åkte hem runt 20snåret då Vilmer var bra trött och vägrade att äta. Kan ju hört ihop iofs ;)


På väg till mormor och morfar

Idag åkte vi hem till den nyhemkomna semesterfirarna. Camilla jobbade dock men dom andra träffade vi. Vilmer var mer än glad över att se sina kusiner igen efter flera veckors saknad.
Först skolades Vilmer in och alla hade fullt upp, sedan var Vilmer sjuk och sedan var dom bortresta en vecka. 3 veckor är lång tid för en liten kille som upprepat sina kusiners namn som ett mantra varje dag. Ja, inte bara Linnéa och Isabella alltså utan Julia med såklart.
Och även henne fick han träffa idag då vi allihopa gav oss ut på en härlig söndagspromenad till Hinsholmen. Vi skulle mata fåglar men hittade inte mer än en stackars kråka som vandrade på isen. Men mätt blev han iaf.
Och vi värmde oss med lite kaffe, saft och fika.









Vår flytt börjar närma sig med stormsteg och våndan över att vi inte kommit nån vart i rensandet och packandet är stor hos mig. Men ikväll fick vi äntligen tummen ur.
Först städade vi här hemma, Robban bytte ut alla handtag i köket till orginal. (Vi köpte egna för några år sedan som vi tyckte var snyggare.
Under tiden gick jag ner till källaren några omgångar med lite kartonger som stått på (inglasade)balkongen, och fyllde några andra kartonger med allt från mammakläder och massa bebiskläder och saker som Vilmer vuxit ifrån sedan han föddes.
Fick även rensat ut lite skit som vi kunde slänga i containern som står här sista helgen varje månad. Ja...vi hade glömt att det var denna helgen.
Annars kunde vi säkert slängt ännu mer.

Men det var iaf skönt att fått börja på den långa process vi har framför oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0