Separationsångest

Imorgon är det den dagen som jag så länge har fasat för. Vilmers inskolning. Jag hoppas på mina bara knän att allt kommer gå vägen så jag/vi slipper stå där i dörren med ett fastlimmat leende och säga hejdå medan man har en gråtande och hulkande Vilmer som står med armarna sträckta mot en. DET kommer jag INTE klara!!  Jag kommer bryta ihop. Såklart inte inför honom men när man väl är utom synhåll. Det är min största rädsla inför inskolningen.
MEN jag försöker blunda för det scenariot och bara bita ihop.
Om man ska gå på magkänslan tror jag att Vilmer kommer trivas rätt bra på förskolan. Det kommer med all säkerhet vara lättare för honom än för mig :/

Imorgon är det iaf Robbans tur att följa med Vilmer. Och på onsdag min tur. Och så fortsätter det tills inskolningen är klar. Vi vill ju vara delaktiga båda två i den, och då känns detta som det bästa alternativet.

Ja som ni ser har det inte hänt nåt mer med blogggrejandet. Ska väl ta tag i det innan helgen förhoppningsvis.

Jag har äntligen kommit igång med träningen. Eller ja...så kanske man kan säga när man kört ett par månader och är inne i det. Men jag har iaf tränat onsdag, fredag och söndag. Tanken var att jag ska gå på onsdag och fredag denna veckan, men det börjar se lite mörkt ut för det.
Har under kvällen känt att det irriterar lite i halsen. Hoppas inte det blir värre.
Så här är det alltid när jag börjar träna. Åker alltid på en förkylning. Värdelöst! Men vi får hålla tummarna att det inte går så långt.


Just nu sitter jag och myser i min nya Pippitröja som jag bara älskar. Har velat ha en sådan i många år men aldrig blivit av att jag köpt någon. Så fick jag en klassisk sådan i julklapp av Robban men den var för stor. Idag när den skulle bytas fanns det ingen kvar i min storlek så det fick bli en marinblå istället. Men frågan e om jag inte tycker den är finare ändå :)
För er som inte vet vad jag pratar om för tröja får ni en bild som förklarar. Fast jag är lite snyggare i min än henne ;)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Bloggen har blivit så himla fin:) Var det den vita tröjan du fick i julklapp? Den är verkligen jättefin. Jag skulle också vilja ha den! Den blå har jag aldrig sett innan, men den var fin den också. Kanske lite mer unik än den vita som alla vill ha:) Kraaam

2011-01-11 @ 00:07:29
URL: http://www.lovaochmamma.blogspot.com
Postat av: Jennie

Hur lång inskolning ska ni ha? Så spännande!! Jag tycker bara det är ju sunt om Vilmer reagerar. Av min korta erfarenhet så reagerar alla barn förr eller senare på seperationen. Men sen när dom lär sig att mamma och/eller pappa kommer tillbaka så är förskolan rena drömmen =)! Att bryta ihop hör lite till den där biten i livet både för mamma och barn (och pappa också).

Lycka till, det kommer gå jättebra och jag tror Vilmer kommer älska förskolan och få vara med en massa kompisar hela dagarna och leka och ha skoj =)!



Kram

2011-01-11 @ 05:43:01
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: real old tom

jag hoppas och tror att det kommer gå jättebra för Limmi, jag förstår känslan, åhhh det var jobbigt. Man känner sig som en skurk när man går.



Nu tar ni en dag i taget och bryr er inte om alla andras åsikter om hur det går till, eller hur man skall reagera. Ni tillsammans med personalen kommer fixa detta för Vilmer och han kommer älska det precis lika mycket som Jullan älskar sitt BB.

2011-01-11 @ 21:03:40
Postat av: Anna

Inskolningen kommer säkert gå alldeles utmärkt!! Många barn är lite ledsna när föräldrarna lämnar, det är helt naturligt men de flesta är glada igen en minut senare. Jag hoppas det kommer bli bra för Vilmer och er :)



Jag studerar för fullt. Det är riktigt kul att äntligen göra det som jag alltid haft som mål i livet, nämligen att gå en högre utbildning. Jag är extremt motiverad och suger åt mej föreläsningar och kurslitteratur som en svamp :) Det var ett stort steg att börja lärarprogrammet men jag känner att självförtroendet växer för var dag. Äntligen gör jag något för min egen skull. (Sen funkar det fantastiskt bra att plugga när man har barn, då jag kan styra deras tider mer än om jag jobbade)



Ha det gott!

Kram Anna

2011-01-12 @ 23:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0